نیمی از تعاونی های خراسان شمالی غیرفعال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: از مجموع سه هزار و ‌۵۰۰ تعاونی ثبت شده خراسان شمالی در حال حاضر هزار و‌۷۰۰ تعاونی فعال و مابقی غیرفعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مهدی اسلام خواه» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی صبح امروز شنبه (12 شهریورماه) در هفدهمین آیین اختتامیه تجلیل از تعاونی های برتر استان عنوان کرد: طی یکسال گذشته تعداد ۵۶ تعاونی در استان آغاز بکار کرد و در مجموع هزار و ۴۲۰ نفر عضو این تعاونی‌ها شدند.

 

وی با بیان اینکه معرفی تعاونی ها برای دانش‌بنیان شدن از دیگر اقدامات تسهیل‌گر برای ادامه‌ فعالیت است، ادامه داد: طی یکسال گذشته ۱۹ شرکت تعاونی استان  به پارک علم و فناوری معرفی شدند تا پس از گذراندن فرایند‌های لازم به صورت شرکت دانش‌بنیان ادامه‌ فعالیت بدهند.

 

به گفته‌ وی، برای ۲۹۷ تعاونی غیر فعال استان که ۴۰ مورد آن شرکت‌های تعاونی مسکن است، ۱۶ جلسه برگزار شده تا موانع عدم فعالیت مورد بررسی قرار بگیرد.

 

در عین حال اسلام‌خواه به پرداخت ۲۲۵ میلیون تسهیلات بلاعوض به تعاون گران اشاره کرد و گفت: به منظور حمایت از تعاونی های بانوان مقرر شده تا امسال مبلغ ۱۰۰ میلیون تسهیلات واگذار شود.

 

اسلام‌خواه همچنین به بدقولی برخی از دستگاه‌ها نسبت به تعهدات‌شان اشاره کرد و افزود: به منظور حمایت از تعاونی ها ۱۷ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دولتی منعقد شده اما متأسفانه نسبت به ایفای تعهدشان کم‌کاری می‌کنند و از ظرفیت تعاونی‌ها آن‌طور که باید استفاده نمی‌شود.

 

*کمبود فضا برای اختصاص به شرکت‌های دانش بنیان

 

«محمدرضا قربانی» رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی هم در این آیین از نبود فضای کافی برای در اختیار قرار دادن به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: خیلی از ادارات و دستگاه‌های دولتی با وجود برخوردای فضای خالی و بدون استفاده راضی نمی‌شوند این فضاها را در اختیار پارک قرار دهند تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از فضای مناسب برای فعالیت بهره‌مند شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در بجنورد یک شرکت در منطقه‌ی جوادیه برای ۴۰۰ خانواده ایجاد شغل کرده است، اضافه کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مقرر شده مبلغ ۶۲ میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شود ولی تا کنون این مهم در استان انجام نشده است.

 

گفتنی است؛ در این آیین از تعاونی های برتر خراسان شمالی در زمینه خدمات، کشاورزی و صنعتی تجلیل شد.

 

 

 

کد خبر 1212118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha