اختصاص بیش از ۵۰ درصد ظرفیت موکب‌ها برای خدمات رسانی به زائران اربعین

صحرایی گفت: بیش از ۵۰ درصد ظرفیت موکب‌های استان برای خدمات رسانی به زوار پیاده روی اربعین در مسیر برگشت اختصاص داده شده است.

بهمن صحرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به فعالیت موکب ها در مسیر تردد زوار اربعین حسینی، گفت: با توجه به اینکه مرز خسروی به عنوان یکی از قدیمی ترین مرزهای کشور بوده و است و در گذشته کاروان هایی که عازم عتبات عالیات می شدند، عمدتا از این مرز عبور می کردند، در سال های اخیر هم که آیین پیاده روی اربعین با شکوه بیشتری برگزار می شود.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه، افزود: امسال افزایش ۳۰ درصدی تعداد موکب‌های استان در مقایسه با سال قبل از شیوع کرونا را شاهد بوده‌ایم و امیدوارم زائران بسلامت به آغوش خانواده های خود بازگردند.

 

وی با اشاره به هدف برپایی موکب ها خاطر نشان کرد: هدف ما کاهش رنج سفر زوار است و اقداماتی چون پذیرایی نیز با دغدغه‌های فکری و مشاوره‌های کارشناسی همراه است، به‌گونه‌ای که با خدمات متفاوتی همچون انواع نوشیدنی‌های دارویی و خوراکی‌های مفید از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

 

صحرایی، با اشاره به اینکه  موکب‌های استان از ۱۵ شهریور به بعد فعالیت خود را آغاز می کنند، تصریح کرد: در کنار موکب هایی که در سطح استان خدمات رسانی می کنند، بیش از ۳۰ موکب کرمانشاهی هم در مسیر نجف به کربلا و به ویژه شهر کربلا مستقر بوده و خدمات رسانی به زوار اباعبدالله(ع) را برعهده دارند و موکب های استان کرمانشاه تا ۳۰ شهریور در مسیر برگشت، پذیرایی از زوار پیاده روی اربعین را ادامه خواهند داد.

 

 رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: اربعین بیش از آنکه حسینی باشد، امام زمانی و آخر زمانی است، بنابراین مراسم اربعین ترویج فرهنگ امام زمانی بسترسازی برای ظهور آن حضرت است.

کد خبر 1212158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha