هشت هزار کتاب در دکور یک برنامه

برنامه تلویزیونی « مکتب» به تهیه کنندگی محمدرضا فهیمی و اجرای حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین جمالزاده به تازگی آغاز شده و تا پایان اربعین ادامه دارد، شما می توانید شب های دوشنبه، چهارشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۱ از شبکه یک سیما آن را تماشا کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تهران، برنامه تلویزیونی »مکتب« به تهیه کنندگی محمدرضا فهیمی و اجرای حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین جمالزاده به تازگی آغاز شده و تا پایان اربعین ادامه دارد، شما می توانید شب های دوشنبه، چهارشنبه و جمعه حوالی ساعت 11 از شبکه یک سیما آن را تماشا کنید.

 

محمدرضا فهیمی تهیه کننده »مکتب« بیان کرد: این برنامه ی گفتگو محور با حضور کارشناسان متخصص و برجسته اجرا می شود که در فصل اول این برنامه به بررسی موضوع »عبرتهای عاشورا« می پردازیم.

 

وی ادامه داد: دغدغه و ایده اولیه این برنامه از کالم رهبر انقالب در سال 75 و 77 نشات گرفته شده و به عنوان یک نگاه ویژه به مسائل روز با محوریت والگو قرار دادن واقعه عاشورا می پردازیم.

 

 

فهیمی تصریح کرد: آقا آن زمان برای اولین بار باتوجه به شرایط اجتماعی مبحث »عبرت های عاشورا« را بازمی کنند. ایشان به نقش خواص و مسائل اجتماعی که مبتال به جامعه بوده اشاره می کنند و باتوجه به واقعه عاشورا و حرکت امام حسین )ع( به شبهاتی که مطرح بوده جواب می دهند.

 

در ادامه درباره مکتب یادآور شد: ما درهرفصل ازاین برنامه با الگو قرار دادن حیات طیبه ائمه معصومین )ع( به بررسی و تطبیق مسائل زمان حیات ایشان با مسائل امروز جامعه بر اساس نگرش رهبر انقالب در کتاب »انسان 250 ساله« که نشان می دهد ائمه اطهار)ع( هدف واحدی را دنبال می کرده اند خواهیم پرداخت.

 

او افزود: برنامه »مکتب« با حضور کارشناسان و اساتید برجسته اجراء و در حوزه ی موضوعات معارف و تاریخ اسالم ،علوم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل روز پرداخته می شود از جمله آنها:عاشورا و اقامه عدل و عدالتخواهی عاشورا و خواص جامعه اسالمی عاشورا و جبهه مقاومت ) جنبش های ضد استعماری( عاشورا و انقلاب اسلامی)  عاشورا...

 

 

همچنین با اشاره به حضوربرخی مهمانان برای اولین بار در تلویزیون ادامه داد: جنس مهمانان اندیشمندانی هستند که تاکنون آن ها را در رسانه ها ندیده ایم، مثال حجت االسالم محمدحسن وکیلی استاد سطوح عالی حوزه و از فضالی مشهد است که برای اولین بار در قاب رسانه ملی حضور پیدا کرده است.

 

وی درمورد دشواری ساخت این برنامه افزود: درحال حاضر مرسوم است که دکور برنامه را با یک ویدئووال درمی آورند و هرچه این وال بزرگتر باشد معتقدند که دکورهم بهتر شده است. ما با توجه به اینکه فضای تحلیل تاریخی دراین برنامه داشتیم سعی کردیم درفضای استودیو اصال از المان های مدرن استفاده نکنیم و سراغ کتاب رفتیم، آن هم نه کتاب های دستفروش های میدان انقلاب، ما هشت هزار کتاب تخصصی را به استودیو آورده ایم که گاهی اوقات کارشناسان و متخصصان به آن مراجعه می کنند. این کتاب ها به دلیل تخصصی بودن، کمتر چاپ می شوند و فوق العاده هم گران قیمت هستند.

 

 

کد خبر 1212192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha