رونمایی از تجارب و ابتکارات فرماندهان دفاع مقدس در جنگ تحمیلی

امیر دولتشاهی از رونمایی از کتاب تجارب و ابتکارات فرماندهان دفاع مقدس در دفاع مقدس در همایش ملی شناسایی و آینده پژوهی تهدیدات نوین نظامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ دوم دولتشاهی، رییس مرکز مطالعات راهبردی نزاجا و دبیر علمی این همایش در حاشیه همایش ملی شناسایی و آینده پژوهی تهدیدات نوین نظامی در جمع خبرنگاران گفت: این همایش بنا به فرمان فرمانده کل ارتش و سلسله مراتب ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد و نیروی زمینی قهرمان نیز در بازه 40 روزه به یاری خدا توانست این همایش را برگزار کند.

 

وی ادامه داد: هدف این همایش از عنوان آن برگرفته می شود و نشان دهنده جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس است که ما تلاش کردیم از تجارب پیشکسوتان دفاع مقدس که در این دفاع مستقیم فرماندهی کرده و آن را لمس کردند، تجربه نگاری و استفاده کنیم.

 

رییس مرکز مطالعات راهبردی نزاجا تصریح کرد: توانستیم کتاب 500 صفحه ای از تجارب این بزرگان و پیشکسوتان در حوزه دفاع مقدس و مصداق های خلاقیت و فناوری در تمام حوزه های رزمی جمع آوری کنیم که به یک کتاب تبدیل شده که امروز این کتاب رونمایی می  شود.

 

وی گفت: بخشی از مقالات عمومی است که کلا از تمام آحاد خواستیم تا در مورد دفاع مقدس نظرات خود را در قالب مقاله ارایه دهند.

 

وی گفت: ذات جنگ ها از شروع تا پایان علمی است و حتی در صدر اسلام نیز ریشه ابتکاری داشته است.

 

وی ادامه داد: 670 مقاله در این زمان کوتاه جمع آوری شده و در سه سطح دسته بندی شده است و الحمدالله کتاب سه جلدی از این مقالات بالغ بر هزار صفحه تهیه شده است که امروز از آن سه جلد کتاب نیز رونمایی می شود و نتیجه این همایش به رده بالاتر گزارش می شود.

 

امیر دولتشاهی خاطرنشان کرد: همایش اصلی در آبان ماه توسط ستاد کل نیروهای مسلح در آبان ماه برگزار می شود.

 

وی در مورد نمایشگاه این همایش اظهار داشت: مقرر شد وسایل و تجهیزاتی که دوران دفاع مقدس بازسازی و ترمیم شده است به نمایش گذاشته شود و بیشتر بنا بر منابع آموزشی است. کتاب هایی که افسران و درجه داران در آن دوران مطالعه کرده اند، این منابع از طریق نیروی زمینی جمع آوری و حتی منابعی که رزمندگان در دفاع مقدس آن را مطالعه کرده اند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر 1212194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha