ضرورت افزایش ذخایر خون در ایام راهپیمایی اربعین حسینی

میرزاده گفت: با توجه به شروع راهپیمایی اربعین حسینی و تردد زوار از کرمانشاه، افزایش ذخایر خونی در استان بسیار ضروری است تا در صورت بروز حوادث از آن استفاده شود.

«مریم میرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،با اشاره به لزوم افزایش ذخیر خون در اربعین، گفت: با آغاز اجرای طرح پویش خون (آغاز محرم) بیش از ۶ هزار مراجعه کننده برای اهدا خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند.

 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، با بیان اینکه به طور متوسط، روزانه ۲۰۰ اهدا کننده به پایگاه انتقال خون استان مراجعه می‌کنند، افزود: بیش از ۵ هزار مورد از مراجعه کنندگان تاکنون شرایط اهدا خون را داشتند.

 

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ایی که در پایان هر ماه وجود دارد پایگاه‌های سیار به تمامی شهرستان‌ها و در ادارات، کارخانه‌ها بر اساس هماهنگی انجام شده حضور پیدا می‌کنند و پایگاه ثابتی در شهرستان قصر شیرین وجود داشته که روز‌های چهارشنبه خون گیری در آن انجام می‌شود.

 

میرزاده با اشاره به اینکه هم اکنون میزان ذخایر خون استان از ۶ روز به ۱۲ روز رسیده است، تصریح کرد: ذخایر پلاکتی بیشتر از سه روز قابلیت نگهداری ندارد.

 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، اظهارکرد: پایگاه مرکزی انتقال خون کرمانشاه در روز‌های غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۱۹ و در روز‌های تعطیل هم از ساعت ۸/۳۰ تا ساعت ۱۳ آماده خدمات دهی به مراجعین است.

 

کد خبر 1212215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha