مصلی های نماز جمعه و مساجد محل برپایی میز خدمت بی واسطه مسئولان

​میزخدمت ادارات و مدیران در مصلی های نماز جمعه فرصت مناسبی برای خدمت بی واسطه مسئولان در رده های مختلف در شهرهای استان به ویژه در کلانشهر اصفهان است.

خبرگزاری شبستان- اصفهان: سنت حسنه خدمت رسانی بدون واسطه با مردم با برپایی میزهای خدمت دستگاه های خدمات رسان و ادارات دولتی در مراکز مهم شهرها و روستاها فرصتی شده تا مردم بتوانند با مدیران، معاونین و مدیران بخش ها ادارات، برای خدمت رسانی استفاده کنند.

 

 

میزهای خدمت با حضور مسئولان ادارات در مساجد و مصلی های نمازجمعه به صورت هفتگی انجام شده و این سنت در سراسر استان اصفهان و به خصوص در کلانشهر اصفهانی نهادینه و هفتگی وجود دارد.

 

 

میزخدمت ادارات در مصلی های نماز جمعه فرصت مناسبی برای خدمت بی واسطه مسئولان در رده های مختلف در شهرهای استان به ویژه در کلانشهر اصفهان است.

 

 

شهرها و روستاها هم درر برخی از نقاط میزبان این میزهای خدمت بوده اند و سود و منفعت آن به مردم رسیده است.

 

 

هفته دولت تجلی کامل برپایی میزهای خدمت در سراسر استان اصفهان و محل های برگزاری نماز جمعه بود که در قالب مانور خدمت رسانی جلوه پیدا کرد.

 

 

در این میان مسئولان قضایی، وکلا و کارشناسان رشته حقوق نیز هر هفته برای پاسخگویی به مردم و پرسش و پاسخ حضور داشته و همکاری و تعامل دارند.

 

*فرصت خدمت رسانی در میزخدمت ادارات

 

استاندار اصفهان با اشاره به میزخدمت که در محل های برگزاری نماز جمعه توسط ادارات دولتی انجام می شود، گفت: این برنامه در هفته دولت در تمامی شهرها انجام شد و در طول سال نیز به مناسبت های مختلف ادارات به صورت جداگانه حضور یافته و به سوالات مردم پاسخ می دهند.

 

 

سید "رضا مرتضوی" افزود: این فعالیت ادارات رصد شده و می بایست مسئولان دستگاه های اداری با حضور در جلسات میز خدمت نماز جمعه و مساجد به موضوعات مطرح مردم پاسخ بدهند.

 

 

وی ادامه داد: این نشست ها در مساجد نیز با حضور مسئولان ادارات در محلات محتلف انجام می گیرد که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هم در کنار ادارات دولتی حضور دارند.

 

*مشاوره قضایی و پاسخگویی به مردم در میز خدمت

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از حضور کارشناسان قضایی و مسئولان دادگستری در میزهای خدمت هفتگی گفت: این اقدام به صورت خودجوش و ابتکاری در دادگستری کل اصفهان انجام می شود و مسئولان دادگستری کل اصفهان به صورت نوبتی حضور دارند.

 

 

حجت الاسلام اسدالله جعفری ادامه داد: حضور در مساجد و آموزش حقوقی مردم هم توسط حوزه های مختلف قضایی انجام می شود و این موضوع منجر به ارائه خدمات مشاوره ای و کمک به کاهش پرونده های قضایی شده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: میزهای خدمت قضایی در هفته قوه قضاییه به صورت گسترده انجام شده و این اقدامات بیشتر بر جنبه عمومی مسائل قضایی بوده و از حقوق خصوصی و عمومی مردم حفاظت می شود.

 

 

پلیس و جلسات همگانی در مساجد و مصلی های نماز جمعه

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان هم از حضور فرماندهان شهرستانی و پلیس های تخصصی در مصلی های نماز جمعه خبرداد و گفت: علاوه بر هفته ناجا این برنامه در طول سال به منظور آموزش مردم و رسیدگی به دغدغه های عمومی انجام می شود.

 

 

سردار سرتیپ «محمدرضا میرحیدری» افزود: حضور در مساجد توسط کارشناسان و مسئولان پلیس های تخصصی انجام شده و این اقدامات به رفع مشکلات عمومی و افزایش ارتباطات مردم با پلیس کمک کرده است.

 

 

به گفته وی، بسیاری از مسائل مطرح شده در این نشست های مردمی به رفع دغدغه ها و مشکلات مردمی کمک کرده و فرصت های جرم را از بین برده است.

 

رضایت مردم و استقبال از میزهای خدمت

 

مردم هم که با برپایی میزهای خدمت به ارتباط صمیمانه و بدون واسطه با مسئولان دست یافته اند، از این حرکت استقبال کرده و رضایتمندی خود ابراز نموده اند.

 

 

برخی از کارها در میز خدمت رفع شده و بعضی هم برای رسیدگی و پیگیری بیشتر فرصت مراجعه به مردم داده شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1212244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha