طرح همیار شهید از ابتکارات حوزه هنری برای ثبت و ضبط خاطرات شهدا است

حجت الاسلام هاشمی، با بیان اینکه طرح همیار شهید از ابتکارات حوزه هنری برای ثبت و ضبط خاطرات شهدا است، گفت: برگزاری این کارگاه ها می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی جنگ و شهدا ایجاد انگیزه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌الاسلام «هبت اله هاشمی»، امروز(12 شهریور) در مراسم  همیار شهید، همیار شهید بودن را سمت سختی دانست و اظهارداشت: انتخاب این سمت جز القائات الهی است و کسانی که در این محفل حضور دارند منتخب شده‌اند‌.

 

وی طرح همیار شهید را یکی از ابتکارات حوزه هنری برای ثبت و ضبط خاطرات شهدا دانست و افزود: برگزاری این‌گونه کارگاه‌ها با آموزش‌های کاربردی می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی جنگ و شهدا ایجاد انگیزه داشته باشد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با محکوم کردن توهین اخیر برخی افراد به ساحت شهدا افزود: کسانی که به ساحت شهدا توهین می‌کنند به نص صریح قرآن در قلبوشان مرض است‌.

 

حجت الاسلام دکتر هاشمی قدم برداشتن در راه شهدا را  معامله‌ای دانست که هیچ‌گونه پشیمانی در آن نیست و افزود: شنیدن خاطرات مادران شهدا هیچ‌گونه پشیمانی و ضرری را به دنبال ندارد و خیر دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت.

 

وی به دوران 97 روزه مسئولیت خود در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان اشاره کرد و گفت: در این مدت متأسفانه 30 نفر از پدران و مادران شهدا به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند و این نشان از اهمیت ثبت و ضبط خاطرات آنان را دارد که آنها گنجینه‌هایی هستند که باید خاطراتشان را ثبت کرد.

 

هاشمی با اعلام آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در راه کمک به اهداف ثبت و ضبط خاطرات شهدا گفت: همه باید دست به دست هم دهیم چرا که این حرکت فرهنگی بسیار زیبا و در عین حال به یادماندنی است که ریشه قرآنی و اهل بیتی نیز دارد.

 

کد خبر 1212252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha