امر به معروف و نهی از منکر، نوعی مسئولیت مشترک برای حفظ جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نوعی تعهد و مسئولیت مشترک میان افراد مسلمان برای حفظ و نگهداری جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حجت الاسلام سید سعید حسینی در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: همه در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم و هیج کس نمی تواند بگوید این موضوع ارتباطی به من ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) موضوع امر به معروف و نهی از منکر را با تعبیر دیگری بیان کرده است آنجا که فرمود: (کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مسؤول عَنْ رَعیتِه) تمام افراد شما مسلمانان به منزله حافظ و نگهبان و شبان دیگران هستید و تمام شما نسبت به تمام خودتان مسئول هستید.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تعبیری از این بالاتر نمی توان کرد، یعنی ایجاد نوعی تعهد و مسئولیت مشترک میان افراد مسلمان برای حفظ و نگهداری جامعه اسلامی بر مبنای تعلیمات اسلامی. چنین وظیفه سنگینی اولًا آگاهی و اطلاع زیاد می‌خواهد، یعنی هر فرد یا اجتماع ناآگاهی نمی تواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد، و ثانیاً قدرت و امکان می‌طلبد.

 

امام جمعه کاشان افزود: انجام دادن چنین مسئولیت بزرگ و چنین تکلیف بسیار بزرگی احتیاج به قدرت و نیرو دارد و ما قدرت و نیروی لازم را برای این موضوع کسب نکرده ایم. نیرو را بالقوه داریم ولی این نیرو را جمع نمی‌کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: کسی که منکری را در جامعه مرتکب می شود مانند کسی است که کشتی را در میان اقیانوس سوراخ می کند و می گوید این جای خودم است و به کسی مربوط نیست در حالی که عمل این شخص موجب هلاکت همه سرنشینان می شود منکر هم در جامعه به همین صورت است اگر بی تفاوت باشیم عواقب وحشتناکی گریبانگیر تمام افراد جامعه می شود.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: فعالیت بیش از ۵ هزار دانشجو و دو هزار دانش آموز با هدایت بیش از ۵۰۰ استاد، معلم و کادر اداری نشانه تاثیرات ارزشمند معنوی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح شهر دارالمومنین کاشان است.

 

حجت الاسلام سید سعید حسینی ادامه داد: دشمن با تمام وجود و هیمنه پوشالین خود به جنگ ارزش های ما آمده است و وظیفه ماست خودمان را بیش از پیش آماده این جنگ عقیدتی کنیم.

 

 

کد خبر 1212322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha