تالش ظرفیت تبدیل شدن به قطب اقتصاد کشور را دارد

عاشوری گفت: شهرستان تالش ظرفیت تبدیل شدن به قطب اقتصاد کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، «کیا عاشوری» امروز(شنبه، ۱۲ شهریور) در آیین تجلیل از تعاون‌گران برتر این شهرستان، اظهارکرد: در معارف دینی توصیه بسیاری به تعاون و کمک به دیگران شده است.

 

فرماندار تالش با بیان‌اینکه تعاونی‌ها نقش تعیین کننده‌ای در عرصه تولید و اشتغال کشور ایفا می‌کنند، افزود: تعاون از ارکان مهم اقتصاد کشور است.

 

وی تصریح‌کرد: توسعه همه جانبه تعاونی‌ها زمینه ساز توسعه و آبادانی کشور است و رشد بخش اقتصاد نیازمند تحرک تازه‌ای است و این امر مهم با سرمایه‌گذاری در واحدهای تعاونی فراهم می‌شود.

 

عاشوری با اشاره به اینکه اقتصاد هر کشور از  موئلفه‌های  قدرت هر کشور است، گفت: ایران قبل از انقلاب در حوزه اقتصاد هیچ جایگاهی نداشت و واردات و مصرف آن  پایه اقتصاد کشور را تشکیل می‌داد.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در تالش گفت: امروز در مقوله اقتصاد علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه بسیاری  از محصولات و کالاهای اقتصادی به جزء مصرف داخلی مورد توجه سایر کشورها  است.

 

وی با اشاره به اینکه تالش دارای ظرفیت‌های معنوی همچون طبیعت خداددادی و زمین‌های حاصلخیز است و با سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه تعاونی و حمایت از آنان با تخصیص تسهیلات و تزریق سرمایه، می‌توان زمینه رونق تولید را فراهم کرد و باعث تحول در حوزه اقتصاد شد، افزود: با توجه به اقتصاد تالش و حمایت از توسعه تعاونی‌ها،  تالش می‌تواند ظرفیت تبدیل شدن به  قطب اقتصاد در کشور را داشته باشد.

 

عاشوری خاطرنشان‌کرد: از مسئولین بلند پایه در دولت مردمی انتظار می‌رود بسترهای مناسبی برای تعاون‌گران با کم‌کردن بورکراسی اداری ایجاد کرد تا علی‌رغم تحریم‌ها در دولت سیزدهم در حوزه تعاون، کار و اشتغال اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 

گفتنی است، در پایان این آیین از  ۱۷ تعاون‌گرفعال و برتر شهرستان تالش در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

 

از ۱۳ تا ۱۹ شهريور ماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.

کد خبر 1212327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha