دشمنِ ناتوان در استفاده از تجهیزات نظامی به جنگ شناختی روی آورده/اولین الزام و شرط توفیق در جهاد تبیین داشتن اطلاعات است

سردار جوانی با اشاره به اینکه دشمن، امروز ملت مقاوم ۴۴ ساله ایران را مقابل خود می بیند و نگران حیات ننگین خود هست؛ گفت: دشمنِ عاجز و ناتوان در استفاده از تجهیزات نظامی به جنگ شناختی روی آورده که باید با جهاد تبیین با او مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار یدالله جوانی، شامگاه شنبه(۱۲ شهریور) در همایش فرماندهان پایگاه هیا مقاومت، مربیان صالحین و...گفت: ما به دنبال بحث های صرفاً نظری و مفهمومی نیستیم؛ ما در میدان هستیم و کسی که در میدان است کار انجام می دهد و حرف نمی زند.

 

 

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهمیت نیروی بسیج را از منظر امامین انقلاب اسلامی مورد اشاره قرار داد و افزود: امروز حضور این نیروهای مخلص بسیجی در میدان در کنار دیگر کارها برای جهاد تبیین هم ضرورت دارد.

 

 

وی با بیان اینکه اگر امروز، انقلاب وارد چهل و چهارمین سال خود شده به برکت حضور خواهران و برادران بسیجی در صحنه های دفاع از ارزش ها بوده است؛ اظهار کرد: دشمن هرگز تصور نمی کرد انقلاب ما پا به چله دوم بگذارد زیرا به تعبری امام راحل، مردم ما و این عاشورائیان قرن 21 را نمی شناسد و تصور می کرد با یک حرکت، کار انقلاب تمام می شود.

 

 

سردار جوانی ادامه داد: دشمن اما وقتی به اقدامات سنگین برای شکست انقلاب روی آورد، امام(ره) نقشه دشمن را به کمک مردم خنثی و معادله دشمن را در جنگ تحمیلی بر هم زد زیرا امام، جنگ را مردم پایه و بسیج را تأسیس و لشکر 20 میلیونی را شکل داد.

 

 

وی با بیان اینکه وجود دشمن در برابر ملت و انقلاب ما یک امر قطعی است و در مکتب سلیمانی باید در برابر دشمن جهاد کرد؛ اظهار کرد: از ویژگی های حاج قاسم، بر تن داشتن مستمر لباس جهاد است که هرگز آن را از تن بیرون در نیاورد لذا جهاد؛ امری همیشگی و مستمر و تعطیل ناپذیر و عامل تضمین و تأمین عزت و آبرو و سرافرازی مسلمانان است.

 

 

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: مردان میدان به اقتضای شرایط باید جهاد کند؛ روزی جهاد نظامی، روز دیگر جهاد علمی، اقتصادی و امروز جهاد تبیین؛ اگر جامعه توحیدی و ایمانی در معرض تهاجم دشمن قرار بگیرد و به جهاد روی آورد و حق جهاد را ادا کند، قطعاً شکست نمی خورد.

 

 

وی ادامه داد: به همین دلیل مطمئن هستیم در برابر آمریکا و صهیونیست ها پیروز هستیم و اگر همه شیاطین دست به دست هم بدهند باز هم ما پیروز هستیم چون شما{مردم و بسیجیان} در میدان هستید؛ امام(ره)شما را در میدان دید که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

 

سردار جوانی با بیان اینکه این وعده الهی است که اگر مجاهدان در میدان باشند، خداوند وعده پیروزی داده است؛ گفت: دشمنی که 43 سال با ما مبارزه کرد و در هر صحنه ای که وارد شده، مغلوب شده گرچه بر ما خسارت و آسیب هایی وارد شده اما آن کسی که پیروز است و توسعه میدان و توسعه قدرت می دهد، جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

وی با اشاره به اینکه اگر روزی در مرزها و با قومیت ها و تجزیه طلب ها می جنگیدیم اما امروز دشمن را به عقب راندیم؛ اظهار کرد: رزمدنگان اسلام در شرق مدیترانه و در دریای سرخ و عدن با دشمن می جنگند و نبرد به درون خانه دشمن رفته و در سرزمین های اشغالی امروز مقاومتی به فرماندهی سیدالشهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی شکل گرفته که خواب را از چشم آمریکا و صهیونیست ها ربوده است.

 

 

سردار جوانی افزود: دشمنی که 43 سال قبل فکر می کرد با اندک تحرکی ملت ما فرو می ریزد؛ امروز ملت مقاوم 44 ساله را مقابل خود می بیند اما چون نگران حیات ننگین خود هست، دست از خباثت و توطئه و دشمنی بر نمی دارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امروز لشکر بین المل اسلامی در منطقه  قابل دیدن است و دشمن در حوزه نظامی شکست خورده و در حوزه اقتصادی بدانید و به دیگران هم بگویید دشمنی که فکر می کرد با تحریم و انعقاد قراردادها و... ایران را دچار فروپاشی اقتصادی می کند، امروز خود اعتراف می کند فشارهای حداکثری او در اقتصاد با شکست مواجه شده است.

 

 

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه باید دشمنیِ دشمن و شیوه ها و روش های ضربه زدن او را بشناسیم و با آن مبارزه کنیم که این جهاد است؛ ادامه داد: قریب 600 آیه در قرآن کریم مستقیم و غیرمستقیم به جهاد و مبارزه با دشمن اشاره دارد.

 

 

وی گفت: در این تهاجم ترکیبی، دشمن تمرکز بر جنگ شناختی دارد و ابزار آن رسانه است؛ او به دنبال تصرف ذهن ها و دل ها است؛ دشمنِ عاجز و ناتوان در استفاده از ناوها و موشک ها و نیروی زمینی و دریایی و ناتوان از به حرکت درآوردن هواپیماهای خود به خاطر قدرت دفاع و پاسخگویی، سرمایه گذاری را در ماهواره و شکبه های اجتماعی بر بستر اینترنت وارد کرده است.

 

 

سردار جوانی هدف جنگ شناختی را فریب دادن با انواع تحریف واقعیت ها و دروغ پردازی ها و سیاه نمایی ها و تاکتیک های برجسته سازی و بزرگنمایی و کوچک سازی در حوزه واقعیت ها و حقیقت ها دانست و افزود: او تجربه دارد و ما هم تجربه داریم که با استفاده از علوم شناختی و ابزار هنر می توان اذهان آماده را به تصرف درآورد.

 

 

وی ادامه داد: زیرا با تمرکز بر مشکلات، می شود نگاه و شناخت این نسل را نسبت به اصل انقلاب با روایت های خاص از انقلاب به گونه ای جهت داد که انقلاب نه تنها جاذبه ای برای او نداشته باشد که تنفر هم پیدا کند؛ نسلی که امام را ندیده تا بداند عشق و ارادت ملت به او ثابت شد.

 

 

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی می خواهد رژیم سراپا منحوس وابسته و دیکتاتور پهلوی را با فیلم و... به عنوان رژیم خادم و وطن دوست و طرفدار پیشرفت ایران معرفی و نگذارد نسل جوان به خیانت های پهلوی واقف و امام و قیام امام را تحسین کند؛ گفت: دشمن حتی دفاع مقدس را می خواهد تحریف کند زیرا اساس کار دشمن، دروغ گفتن و تحریف کردن است.

 

 

وی با افزودن این مطلب که دشمن به دنبال ایجاد حس تنفر و به تعبیر رهبری به دنبال عوض کردن جای شهید و جلاد است؛ در همین باره خیانت های منافقین را یادآور شد و افزود: امروز منافقین در دامن آمریکا هستند اما دشمن، آنها را طور دیگری توصیف می کند و انقلاب و دستاوردها را کم ارزش جلوه می دهد زیرا دشمن به دنبال فاصله انداختن مردم و نسل جوان با انقلاب اسلامی و سپاه و روحانیت و... است.

 

 

سردار جوانی با تأکید بر اینکه باید دروغ های دشمن را خنثی کرد؛ افزود: دشمن سرمایه گذاری کرده و پول خرج می کند زیرا این را فهمیده تا مادامی که در ایران مردم با تکیه بر بنیان های اعتقادی پشتوانه نظام ولایی باشند جمهوری اسلامی را نمی توان شکست داد؛ تا زمانی که به امام و هبری و شهدا عشق ورزیده و روحیه حماسی داشته باشند به تعبیر حاج قاسم ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم؛ این ملت را نمی شود شکست داد.

 

 

وی با بیان اینکه جنگ علیه جنگ ترکیبی دشمن؛ جهاد تبیین است که الزاماتی دارد؛ با تصریح به این نکته که این جهاد کمتر از دفاع مقدس نیست؛ افزود: چون جهاد مبارزه با دشمن است و هدف از جهاد و مبارزه با دشمن، شکست دادن دشمن است و این مهم است اما اینکه چگونه و در چه میدانی و با چه ابزاری، فرع است.

 

 

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن با هدف سلطه و غلبه وارد میدان می شود؛ تأکید کرد: باید بدانیم در چه حوزه هایی و چگونه تحریف می کند؟ کجاها دروغ می گوید و سیاه نمایی می کند؟ و چه واقعیتی را به چه شیوه ای وارونه می کند؟

 

 

وی با اشاره به اینکه اگر در جهاد دیروز سلاح و مهمات بود؛ در جهاد تبیین باید با تاریخ و انقلاب و امام و دفاع و رسانه و ابزار دشمن آشنا شد؛ گفت: اصل{اساسی} داشتن آگاهی و اطلاعات است و خلاصه آنچه باید بدانیم در بیانیه گام دوم است که رهبری به اختصار گفته اما شما باید به تفصیل مطالعه کنید.

 

 

سردار جوانی ادامه داد: اولین الزام و شرط توفیق در جهاد تبیین این است جهادگران باید اطلاعات و آگاهی لازم در حوزه نظام و کشور و آنچه مربوط به جمهوری اسلامی و جبهه مقابل است، داشته باشند.

 

 

وی افزود: الزام دوم، داشتن ذهنی فعال است؛ بعضی آنقدر مهارت دارند که بلافاصله به هدف شلیک می کنند لذا در استفاده از حافظه و اطلاعات باید ذهن خود را تمرین بدهیم و ذهن را پویا کنیم اگر ما درست روایت نکنیم دشمن به گونه دیگری روایت می کند زیرا امروز جنگ، جنگ روایت ها و قدرت برتر کسی است که بتواند روایت اول را داشته و ذهن ها و دل ها را تحت تأثیر قرار بدهد.

 

 

معاون سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: الزام بعدی زبان گویا است؛ هر کس در بسیج است باید زبان گویا برای سخن منطقی و مستدل داشته باشد.

 

 

وی تولید محتوای فاخر و پاسخ به شبهات در فضای مجازی و شجاعت را از دیگر الزامات جهاد تبیین برشمرد و گفت: برخی اطلاعات و ذهن فعال و زبان گویا دارند اما جرأت حرف درست را ندارند و محافظه کاری می کنند در حالیکه جهاد تبیین نیاز به روحیه انقلابی دارد.

 

 


سردار جوانی در تکمیل این بخش از سخنانش یادآور شد: حضرت زینب سلام الله علیها در کاخ یزید دعوا نکرد؛ خطابه داشت و کار حضرت جهاد تبیین شد که به فرموده مقام معظم رهبری، تالی تلو جهاد روز عاشورا است زیرا اگر جهاد تبیین حضرت زینب نبود، حادثه به گونه دیگری در تاریخ تفسیر و ماندگار می شد و نقشه یزید به بار می نشست اما حضرت زینب، یزید را رسوا و نقشه شیطانی او را افشا کرد.

 

 

وی با بیان اینکه گاهی برخی افراد در داخل کشور دست به تحریف می زنند؛ لزوم شجاعت برای مقابله با این تحریف ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: بسیجی؛ محافظه کار نیست اما انقلابی بودن هم کار بی منطق و بدون عقلانیت نیست زیرا کار انقلابی گری مبتنی بر عقلانیت است.

 


 

سردار جوانی یکی دیگر از الزامات جهاد تبیین را شرح صدر دانست و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، ما در جهاد تبیین دنبال اقناع سازی هستیم.

 

 

وی در پایان تصریح کرد: جهاد تبیین یعنی ایجاد مصونیت در ذهن ها تا دشمن روی آن تاثیر نگذارد  و بسیجیان باید توانمند در این عرصه بشوند.

کد خبر 1212334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha