پایان نزاع ۵ ساله در یک طایفه در کوهین با پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم»

شعبانی گفت: در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» و با پیگیری دادگاه عمومی بخش کوهین و شورای حل اختلاف این بخش، اختلاف و نزاع پنج ساله میان یک طایفه در این بخش با صلح و سازش پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، «علی شعبانی» بیان کرد: این طایفه بیش از 5 سال بر سر موضوعات متعدد اختلاف داشتند و همین امر موجب وقوع منازعات مختلف و تشکیل پرونده های متعدد کیفری و حقوقی در مراجع قضایی شده بود.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در پرونده های مربوط به این طایفه حدود 30 متهم و چندین شاکی حضور داشتند که بر اساس احکام قضایی در مجموع به 450 ماه حبس (250 ماه اجرایی)، حدود چهار فقره دیه کامل، بیش از 100 میلیون جزای نقدی و بالغ بر 5 میلیارد تومان خسارت محکوم شده بودند.

 

وی خاطر نشان کرد: در راستای پویش «به عشق حسین (ع) می بخشم» و با همراهی اعضای شورای حل اختلاف و به همت مصلحین محلی و تلاش معتمدان و ریش سفیدان محلی جلسه صلح و سازشی میان بزرگان این طایفه برگزار شد و در نهایت با گذشت و مصالحه، اختلاف پنج ساله آنها پایان یافت.

 

شعبانی یادآور شد: آثار و برکات صلح و سازش و اصلاح ذات البین در جامعه بسیار گسترده است، زیرا با صدور احکام قضایی فصل خصومت له یا علیه طرفین صورت می گیرد و شاید این شیوه مورد پذیرش یک طرف از اصحاب دعوا قرار نگیرد و گاهی موجب نفرت و کینه ‌توزی میان اصحاب دعوا شود، اما در صلح و سازش، جلب رضایت طرفین دعوا اهمیت دارد و به همین خاطر ایجاد صلح و سازش و فصل خصومت با مصالحه از حیث روانی اثرگذار است.

کد خبر 1212386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha