کتاب «دوباره فردوس» خاطرات مقام معظم رهبری رونمایی شد

همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس از کتاب «دوباره فردوس» با حضور معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، امروز (۱۳ شهریور) همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران از کتاب «دوباره فردوس» با حضور معاون اول رئیس جمهور رونمایی شد.

 

اجلاسیه ملی جهادگران به مناسبت پنجاه و چهارمین سالگرد حضور جهادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در واقعه زلزله فردوس در شهریورماه سال ۱۳۴۷ در شهرستان فردوس برگزار شد و در این اجلاسیه از کتاب «دوباره فردوس» که روایتی از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و خدمات جهادی ایشان در آن ایام است، رونمایی به عمل آمد.

 

این کتاب به قلم «سیدعلیرضا مهرداد» برای اولین‌بار خاطرات و اسناد منتشر نشده از رهبر انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله فردوس سال۱۳۴۷ منتشر می‌شود و برای اولین بار، خاطرات منتشر نشده از رهبر معظم انقلاب در موضوع حضور ایشان در زلزله فردوس در این کتاب ۲۴۰ صفحه‌ای گنجانده شده است.

 

سیزدهم شهریورماه سال ۱۳۴۷ زمانی که شهرستان فردوس در خراسان زلزله هفت ریشتری را تجربه کرد و ۲۰ هزار جانباخته به همراه داشت، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به اتفاق گروهی از روحانیون عضو پایگاه مردمی روحانیون کشور وارد منطقه شدند و در قالب یک گروه جهادی به خدمت به مردم پرداختند.

 

آن زمان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تنها ۲۹ سال داشتند اما خدماتی ماندگار به مردم ارائه کردند، آن هم در شرایطی که مردم مورد بی‌توجهی دولت قرار گرفته بودند؛ در پی حضور روحانیون در منطقه ۱۲ کامیون از کمک‌های امدادی مردم به منطقه آمده و در بین زلزله‌زدگان توزیع شد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یک روحانی مردمی و دغدغه‌مند، پس از اطلاع از وقوع زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ به این شهرستان سفر کردند و طی حضور ۲ماهه در این شهر ضمن جمع‌آوری کمک‌های مختلف مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند و اقدامات مهمی را در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده فردوس سامان دادند.

 

«سیدعلیرضا مهرداد» نویسنده کتاب «دوباره فردوس» در این مراسم اظهار داشت: یک روایت افتخار گمشده در تاریخ فردوس است که طی سال های گذشته به آن توجه نشده بود.

 

مهرداد بیان کرد: انگیزه های مختلفی در جهت تهیه این کتاب وجود داشت و بر این آمدیم تا به سمت بازماندگان زلزله سال 1347 فردوس برویم و حدود سه الی چهار سال زمان تهیه این کتاب بوده است.

 

گفتنی است؛ اجلاسیه ملی جهادگران به همت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، سازمان بسیج سازندگی و ستاد استانی این رویداد در شهرستان فردوس برگزار شده است.

کد خبر 1212426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha