حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، مسجدمحور می‌شود

تاریخی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در تنظیم منظومه فکری تربیتی نوجوان برای مسجد نقشی ویژه قائل است، گفت: تلاش داریم کنشگری دانش‌آموزان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد افزایش بیابد.

«حسین تاریخی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه از تاکیدات همیشگی نماینده محترم مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور تلاش برای انس بیشتری دانش آموزان با مسجد است، اظهار کرد: این موضوع در سند راهبردی تحول و الگوی تحول و پیشرفت این اتحادیه لحاظ شده است.

 

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور افزود: این اتحادیه در تنظیم منظومه فکری تربیتی نوجوان از همکاری چندین مجموعه از جمله ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور استفاده کرده است و این منظومه ان‌شاءالله در پاییز امسال رونمایی می شود.

 

وی اضافه کرد: ما برای اینکه دانش آموزان انس بیشتری با مساجد داشته باشند، رایزنی های بسیار با دستگاه های مختلف از جمله ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای اجرای برنامه های مشترک داشته ایم که در پی آن، همکاری های ما افزایش می یابد.

 

تاریخی تصریح کرد: شورای مرکزی و قرارگاه ملی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور هم در برنامه های راهبردی و هم طرح های اجرایی خود تلاش دارد کنشگری دانش آموزان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد را افزایش دهد تا دانش آموزان به ویژه آنهایی که حضور بیشتری در مساجد دارند در برنامه هایی همچون شناسایی خانواده های نیازمند و تهیه و توزیع بسته های ارزاق همکاری های لازم را داشته باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر انس و پیوند دانش آموزان و اولیای آنها با مسجد بیشتر شود، در تعلیم و تربیت دانش آموزان موفق تر خواهیم بود و این کار با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام می شود. مسجد بهترین مکان برای شکل گیری شخصیت فرزندان ما است بنابر این باید فرصت حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در سنین رشد را در مساجد فراهم کنیم.

کد خبر 1212430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha