۹ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس کردستان تجلیل می‌شوند

سردار مالکی گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، ۹ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس کردستان تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» صبح امروز (یکشنبه ۱۳ شهریور) در جلسه گرامیداشت دفاع مقدس استان اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس در سطح کشور تجلیل می‌شود که سهم کردستان از این رقم ۹ هزار نفر در سطح استان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به وجود ۴۹ شهید گمنان در ۱۹ یادمان اعلام کرد: ۶ یادمان استان نیز در استان در حال حاضر از ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری سه میلیارد تومان برای تکمیل یادمان شهدای استان اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های از تشکیل ۵۷۰ ستاد استانی و شهرستانی ویژه دفاع مقدس در کشور خبر داد و گفت: یازده ستاد در استان کردستان تشکیل می‌شود و دستورالعمل برنامه‌های دفاع مقدس برای تشکیل ستاد شهرستانی به فرمانداران خواهد رسید.

سردار مالکی یادآور شد: تجلیل پیشکسوتان سی‌ام شهریور انجام خواهد شد که ۴۲ پیشکسوت به صورت نمادین در این آئین تجلیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: سهمیه تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در کل شهرهای استان به نسبت وجود پیشکسوتان تعیین و اعلام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های از برگزاری رژه دفاع مقدس در کردستان خبر داد و گفت: این رژه به همت نیروهای مسلح در استان انجام می‌گیرد.

وی از ثبت نام در سامانه «سامد» (مقاومت دفاع مقدس) خبر داد و گفت: کسانی که در حوزه دفاع مقدس برنامه‌ای اجرا می‌کنند باید در این سامانه ثبت نام و سپس برنامه اعلامی را اجرا کنند.

مالکی اضافه کرد: سال گذشته به لحاظ ثبت و اجرای برنامه‌ها جزو استان‌های برتر کشور بودیم و انتظار می‌رود مسئولان متولی دفاع مقدس در این سامانه ثبت نام و برنامه‌های خود را اعلام کنند.

کد خبر 1212442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha