ماهانه ۱۰۰۰خادمیار رضوی از مازندران برای انجام کشیک حرم به مشهد مشرف می شوند/کمک ۱۰۰میلیارد تومانی مازندرانی ها به نیت امام رضا(ع)

امامزاده برلزوم معرفی خدمات و برکات نظام خادمیاری برای جامعه به ویژه خیرین تاکید کرد و گفت: طی یکسال گذشته از ۲۲ شهرستان استان مازندران برای جامع هدف که محرومین هستند بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمداسماعیل امامزاده» امروز(۱۳شهریور) در جلسه مجمع عمومی شورای هماهنگی کانون های خدمت رضوی استان مازندران که  به میزبانی دفتر خدمت رضوی شهرستان ساری برگزار شد، اظهار کرد: لحظه لحظه زمانی را که برای آقا و مولای مان وقت می گذاریم حتما یقین داشته باشیم که میزبان مان آقا امام رضا عليه السلام است . یقین داشته باشیم که ایشان حی و حاضر است، حتما به ما نمره می دهد. لحظه به لحظه در آزمون این امام همام می باشیم.

دبیر کانون های خدمت رضوی استان مازندران به سخنان حجت الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: اولین خصوصیتی که خادمياران باید داشته باشند مردم محوری است که باید باور و صیانت کنند. این به این معنی است که چشم انتظار به هیچ جایی نداشته باشیم. ضمن اینکه به لحاظ محتوایی من و شما خودمان را برای امام خالص نمائیم تا امام پذیرای ما باشد. 

 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های کانون‌های خدمت رضوی نسبت به قبل سه برابر شده است گرچه اعداد و ارقام بلحاظ خادمیاری تغییر آنچنانی نداشته، اما کمک ها توسط خادمیاران استان افزایش خوبی داشته است.

 

امامزاده درخصوص انتخاب خادمیاران افزود: سعی شود خادمین مُرکب از خُلّصان شیفتگان امامت و ولایت باشند.

 

وی افزود: خادمیاران باید دائم التلاش، با انگیزه، پا در رکاب و حاضر در میدان عمل باشند.

 

امامزاده بیان کرد: تفاوت یک خادمیار با یک فرد مومن این است که مومن شاید زیاد مرد عمل نباشد و در درون خودش مومناست . ولی خادمیار اینطور نیست که تنها به فکر خود و خانواده باشد، وظیفه ما فراتر از یک مومن عادی است. لذا چرا بعضی از خادمیاران کشیک حرم شان فعال می‌شود و چند تا شیفت حرم می روند و مطمئن می‌شوند، دیگر رابطه شان را با کانون قطع می کنند، شرط رفتن به حرم مطهر خدمت در محل زندگی و زادگاه می باشد.

 

وی گفت: خادمیار برای گسترش فرهنگ رضوی حتما باید دغدغه مند باشد، خیلی ها در جامع هستند که مشکلات دارند و پای صحبت آنها بشینیم و برای رفع این دغدغه ها ما وارد عمل شده ایم.

 

امامزاده ادامه داد: بیش از 12هزار نفر از خادمياران فعال استان مازندران کشیک حرم می روند و بطور متوسط ماهانه 1000نفر خادميار در کشیک های حرم داریم. 

 

وی افزود: خادمیاران باید تشکیلات خادميار را بشدت احترام بگذارند و بدان عمل کنند و بصورت سازماندهی شده عمل کنند. 

 

امامزاده گفت: طی یکسال گذشته از 22 شهرستان استان مازندران  بالغ بر 100 میلیارد تومان برای جامع هدف که محرومین هستند هزینه شد.

 

وی ادامه داد: پیرامون نحوه ورود خیران به این عرصه باید تدبیر شود، نظام خادمیاری را خوب معرفی نکرده ایم ، نظام خادمیاری را خیرین نمی شناسند با خدمات و فعالیت های این حوزه آشنایی ندارند که اگر با خدمات خادمیاران افتخاری حضرت رضا(ع) آشنا شوند قطعا همراه خواهند شد.

 

 

 دبیر کانون های خدمت رضوی شهرستان ساری نیز در این نشست ضمن تحسین عملکرد خادمیاران رضوی در مرکز مازندران، گفت: دو ماموریت اصلی در اختیارمان گذاشته اند، اولی در بحث ترویج فرهنگ رضوی و دومی هم دستگیری از نیازمندان می باشد . 

 

«سیدعباس حسینی نژاد» در ادامه افزود: ترویج فرهنگ رضوی و کمک به نیازمندان باید توسط کانون محلات صورت پذیرد .

 

وی گفت: اگر استفاده از تمامی ظرفیت های خادمیاران در کانون‌های تخصصی صورت بگیرد  موجب  می‌شود جمعی مشکلات و موانع نیازمندان را برطرف نماید. 

 

حسینی نژاد به فعالیت کانون بانوان و خانواده در حوزه خادمیاری اشاره کرد و  افزود: این کانون از کانون های موفق می باشد.

 

وی افزود: خادمیاران امام هشتم به رأفت و مهربانی حضرت وصل بوده و باید تجلی مهر و رحمت در خانواده و جامعه و در مقابل محرومان بخشنده باشند.

 

 

کد خبر 1212496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha