استقرار بیش از ۲۰ هزار نیروی حشد شعبی برای ایجاد امنیت زائران اربعین

فرمانده حشد شعبی عملیات بصره از استقرار بیش از ۲۰ هزار نیرو در جاده های منتهی به کربلای معلی برای ایجاد امنیت زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الزمان، «مهدی صالح عبدالواحد» فرمانده حشد شعبی عملیات بصره، گفت: یگان های حشد شعبی، عملیات ایجاد امنیت ورود زائران خارجی از گذرگاه های مرزی را ادامه می دهند. استقرار این نیروها و فعالیت های امنیتی شان در امتداد جاده هایی که زائران عراقی و خارجی از مناطق جنوبی به سمت کربلا حرکت می کنند، تشدید یافته است.

عبدالواحد گفت: حشد شعبی تلاش خود را بین کارهای امنیتی، اطلاعاتی، ارایه خدمات لجستیکی برای موکب های حسینی یا خدمات مستقیم به زائران و انجام برخی از فعالیت های فرهنگی مربوط به یادواره شهدا و فعالیت های فقهی و اعتقادی مختلف تقسیم نمی کند.

 

وی ادامه داد: حشد شعبی بیش از 20 هزار نفر از نیروهای خود را در جاده های زائران و ده‌ها موکب خدماتی و مرکز بهداشتی و نمایشگاه یادواره شهدا و خیمه های ارشادی فرهنگی و اعتقادی مستقر کردند. همچنین ماموریت رسانه ای را برای چاپ صدها هزار نشریه و متن زیارت اربعین برعهده دارد و توزیع آنها را به زائران ادامه می دهد.

 

«علی دوایی» استاندار میسان، توافق ورود 500 هزار زائر ایرانی از طریق گذرگاه الشیب در این استان را اعلام کرد و گفت: بیش از 500 هزار زائر ایرانی اجازه تردد از گذرگاه مرزی شیب برای انجام مراسم اربعین را دارند.

وی ادامه داد: توافق با طرف ایرانی انجام شده است و همه مقدمات امنیتی، خدماتی، بهداشتی در گذرگاه با تسهیل تدابیر ورود زائران تکمیل شده است.

 

دوایی گفت: گذرگاه مرزی الشیب جاده مسافران در چارچوب تخصیص ها و برنامه های سالانه استانداری افتتاح شد. این جاده یکی از جاده های مهم برای فعالیت های اقتصادی و تجاری و تسهیل در رفت و آمد و ورود و خروج زائران و مسافران به طور کلی است. این مسیر در کاهش ازدحام خودروهای باری و حمل کالا از گذرگاه الشیب به مرکز استانداری سهیم خواهد بود.

کد خبر 1212511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha