کنگره عظیم اربعین حسینی حركت به سمت تمدن نوين اسلامي است/ حضور ميليوني زوار اربعين در امتداد حركت امام راحل است

حجت الاسلام خداداده گفت: کنگره عظیم اربعين حسيني، دنیا را به سمت تمدن نوین اسلامی حرکتی می دهد که روح، آوازه و نقش آن بر جامعه بشری و بشریت تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ظهر امروز(۱۳ شهریور) در آئین هشتمین دوره سوگواره ملی علمدار کربلا در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی، اظهار کرد: اربعین حسینی کنگره بی نظیری است که در سال های اخیر، رونق بیشتری یافته و این کنگره عظیم با حضور  معنوی تمام ملت های مسلمان به ویژه شیعان جهان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام« کمال الدین خداداده» یادآور شد: حضور اقشار مختلف در کنگره بزرگ اربعین، حضوری حماسی بوده که با معنویت همراه است، این کنگره عظیم میلیونی، دنیا را به سمت تمدن نوین اسلامی حرکتی می دهد که  روح، آوازه و نقش آن بر جامعه بشری و بشریت تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه اربعین حسینی یک خیزش بزرگ از جامعه مومنین برای حرکت به سمت معرفت به امام حسین(ع) است، ابراز کرد: ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی»، قطعا به این معنا نیست که امام حسین (ع) نیازمند یاری من و شماست، تعبیر یاری خواستن امام حسین(ع) از مردم،  همان تعبیر آیه شریفه  «مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَيُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا كَثِيرَةً ...» است که می فرماید کیست که خدا را قرض الحسنه دهد تا خدا بر او به چندین برابر بیفزاید.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: یاری امام حسین(ع) یاری ظاهری برای امام(ع) نیست، بلکه ما با ترویج فرهنگ و سیره عاشورایی و اربعینی، به خود یاری می رسانیم، رنگ و بوی  حسین(ع) گرفتن و رنگ بوی علوی و فاطمی گرفتن، نقطه آغاز یاری امام حسین(ع) است و هر که در این مسیر و سلوک قرار گیرد، به طور قطع عاقبت به خیر می شود.

 

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه برگزاری این مراسمات و سوگواره ها، روضه ها و هیئت ها، بهانه ای برای نشان دادن محبت خود به اهل بیت(ع) است، ابراز کرد:  همه ما، از مسئولین تا مردم، مدیون خون پاکی هستیم که که به پهنای تاریخ به ما ارزش و نور داده است.

 

وی بیان کرد: کنگره بزرگ اربعین حسینی با این جمعیت ملیونی شکل گرفته است، مدیون بزرگ مرد انقلاب و اسلام حضرت امام راحل است، امام راحل مسیری را آغاز کرد  که این مسیر  برای شیعیان جهان عزت آفریده است، امروز جمعیت میلیونی در کنگره عظیم اربعین، به برکت خون شهدا و مجاهدت امام راحل، آن عارف سالک زاهد که تمام  عمر خود را وقف دین کرد، به سمت مضجع شریف سیدالشهدا (ع) حرکت می کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه اربعین امسال با نام امام خمینی(ره) مزین است، یادآور شد: مجاهدت های امام راحل که عمر با برکت خود را وقف اسلام کردند، فرمواش شدنی نیست، بر این اساس به پیشنهاد دوستان امسال همه ما بايستي در کنگره عظیم اربعین به نیت شهدا و امام راحل قدم برداشته و  زیارت  كنیم.

 

گفتني است، هشتمين سوگواره ملي علمدار كربلا با حضور حجت الاسلام« كمال الدين خداداده» رئيس ستاد هماهنگي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور، حجت الاسلام«  الله نور كريمي تبار» نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، «سارا فلاحي» نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي، سيد« عدنان الموسوي» قائم مقام توليت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع)  و هئيت همراه، جمعي از مسئولان اجرايي و فرهنگي استان و اعضاي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد  استان ايلام برگزار شد.

 

در این مراسم از فرش دست بافت هنرمندان مسجدی عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام اهدایی به حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع)  با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور  و قائم مقام حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) رونمایی شد.

کد خبر 1212655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha