تجهیز و راه اندازی کارگاه هنر شیراز

خواست خدایی گفت: کارگاه هنر شیراز بر اساس سیاستگزاری های انجام شده در شورای اسلامی شهر شیراز در آینده نزدیک توسط سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری شیراز تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «افسانه خواست خدایی»، امروز (یکشنبه 13 شهریور) با اشاره به ایجاد فرصت برای هنرمندان شیرازی در جمع خبرنگاران گفت: کارگاه هنر شیراز بر اساس سیاستگزاری های انجام شده در شورای اسلامی شهر شیراز در آینده نزدیک توسط سازمان سیما و منظر فضای سبز شهرداری شیراز تجهیز و راه اندازی خواهد شد.

ناظر شورای اسلامی در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز افزود: این کارگاه با هدف ایجاد فرصت برای همکاری هنرمندان جوان و پیشکسوت با سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز در طراحی ،ساخت، آماده سازی و  اجرای المان ها و پروژه های منظر شهری راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر شیراز برای ایجاد فرصت استفاده از هنرمندان توانمند شیرازی از این فضای کار اشتراکی حمایت همه جانبه دارد.

خواست خدایی تصریح کرد: شکل گیری چرخه آموزش، طراحی و تولید به منظور ساخت آثار هنری شهری فاخر و در شان نام شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و شهری با پیشینه غنی هنری ضروری است.

وی ادامه داد: هنرمندان سرمایه‌ های شهر هستند که باید از آنها برای اعتلای هنرهای شهری شیراز و منظر شهری استفاده موثر داشته باشیم.

«روح الله مظفری»، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز گفت: ایجاد فرصتی برای تعامل هنرمندان پیشکسوت و جوان، ایجاد امکان بروز استعدادها و هنرمندانی که فضای مناسبی جهت ساخت و ارائه آثار خود را ندارند، استفاده از امکانات مجموعه شهرداری شیراز در راستای کاهش هزینه ها، ایجاد مکانی برای برگزاری رویدادها و جشنواره ها متناسب با عملکرد سازمان، ایجاد بستر مناسب جهت حمایت از هنرها و فنون در حال فراموشی همچون کاشیکاری، آجر کاری، آیینه کاری و ...، ایجاد ارتباط مستقیم جوانان و علاقمندان با اساتید و سرمایه های فرهنگی و افزایش کیفیت و تعداد آثار و المان های شهری از اهداف این کارگاه است که در مجاورت فرهنگسرای «شهروند» به مساحت بیش از ۷۰۰متر مربع در حال آماده سازی است.

کد خبر 1212662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha