موکب مردمی بانوان فاطمی در عمود ۱۲۲۲ کربلا برپا می‌شود/اعزام ۳۱۳ مبلغه به اجتماع اربعین

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در آستانه اربعین حسینی، موکب مردمی بانوان فاطمی در عمود ۱۲۲۲ کربلا برپا می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی فاضل در نشست خبری با اشاره به فعالیت موکب مردمی بانوان فاطمی در عمود ۱۲۲۲ در کربلا اظهار داشت: در آیات قرآن کریم نسبت به احیای شعائر الهی سفارش شده است و اربعین یکی از شعائر بزرگی است که باید در احیای آن تلاش کرد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در سالهای اخیر و پس از سرنگونی حزب بعث عراق، پیاده روی اربعین رونق گرفت که با توجه به تحولات منطقه ای، غفلت از این حرکت بزرگ شیعی می تواند خساراتی را بر جای بگذارد.

 


وی در مورد جایگاه توجه به اربعین بیان کرد: روایات متعددی به جایگاه والای اربعین حسینی اشاره دارد، به ویژه اینکه سوگواری و زیارت امام حسین(ع) با عنایت به ایثار و گذشت ایشان دارای ویژگی‌های خاصی است و به امر زیارت بارگاه ایشان، توصیه های موکدی داریم.

 


حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل عنوان کرد: حتی در حج نیز که طواف آن سراسر توحید است در روایاتی بر زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه سفارش شده است و از ویژگی های مهم خواندن نماز کامل در جوار بارگاه ایشان است؛ گویی هیچ کس در کربلا غریب نیست.

 


وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ نیز شیفتگان و عاشقان، پایمردی زیادی در احیای این شعائر و به خصوص اربعین داشتند و این پیاده روی فارغ از هر مذهبی و حتی بین ادیانی نیز برگزار می شود و در سخت ترین ایام که داعش در منطقه حضور داشت اهتمام ویژه‌ای برای برگزاری اربعین حسینی وجود داشت.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دشمن امروز سعی دارد با ایجاد اختلاف در میان مسلمانان و شیعیان، جنگ میان ایران و عراق ایجاد کند، از این رو تحرکاتی را دامن می‌زند که با تدبیر بزرگان به خوبی ختم شد.

 


وی ادامه داد: حب الحسین، همه را گرد هم می آورد و در چند سال گذشته آیین اربعین به همزیستی مسالمت‌آمیز ایرانی و عراقی، شیعه و سنی منجر شده و امسال با شرایط ویژه‌ای که مواجه هستیم، این پیوند بیش از گذشته پررنگ است.

 


حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل در مورد برپایی موکب مردمی بانوان فاطمی در عمود ۱۲۲۲ بیان کرد: این موکب از 16 الی 26 شهریور مصادف با دهم تا بیستم ماه صفر در مسیر نجف به کربلا برپا می‌شود.

 


وی عنوان کرد: در این راستا حوزه علمیه خواهران برای خدمت‌رسانی بهتر، بیشتر و تخصصی‌تر بانوان، موکبی در عمود ۱۲۲۲ برپا کرده که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی، مذهبی و بهداشتی به ارائه خدمت می پردازد.

 


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: مسوولان و اعضای موکب امروز از حوزه علمیه خواهران در قالب پنج دستگاه اتوبوس به سمت عراق اعزام می‌شوند..
وی همچنین اظهار داشت: ۳۱۳ نفر از بانوان طلبه برای پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی زائران در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور پیدا می کنند؛ این مبلغان با توجه به تسلطی که به زبان های خارجی دارند از دهم ماه صفر به مدت ده روز به زائران خدمات فرهنگی و تبلیغی ارائه می‌کنند.

 


در ادامه نیز معصومه ظهیری عضو هیات امنای موکب مردمی بانوان فاطمی با اشاره به خدمات‌رسانی ۹ موکب در داخل کشور به زائران اربعین تصریح کرد: اهتمام به مساله اربعین در روایات رسیده که از نشانه های شیعیان است، در سیره علما و بزرگان نیز توجه ویژه به برگزاری سیره اربعین بوده است.

 


وی خاطرنشان کرد: در حدود ده سال قبل طلاب حوزه علمیه با همراهی و حضور در کاروان‌های زیارتی و اعزام مبلغ، فعالیت‌هایی را برای کودکان، نوجوانان و بانوان حاضر در این مسیر انجام می‌دادند.

 


ظهیری بیان کرد: در سال جاری مکان وسیع‌تری در عمود ۱۲۲۲ به موکب مردمی بانوان فاطمی اختصاص پیدا کرده است و توانسته ایم با برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی، سلامت‌محور و رسانه‌ای، خدماتی و پذیرایی در خدمت زائران باشیم.

 


وی عنوان کرد: موکب مردمی بانوان فاطمی تا روز اربعین برقرار است و علاوه بر 9 موکب در مرزهای کشور، مدارس علمیه خواهران نیز برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

 


حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد بهشتی‌پور مدیر اجرایی موکب مردمی بانوان فاطمی نیز اظهار داشت: موکب مردمی بانوان فاطمی در قالب ۶ کمیته شامل کمیته‌های تبلیغی، فرهنگی، مراسم و محافل، پشتیبانی و پذیرایی، خدمات رفاهی و درمانی و رسانه‌ای به فعالیت می پردازد.

 


وی تصریح کرد: کمیته تبلیغ با ۳۱۳ طلبه و خواهر مبلغ فعالیت دارد و کمیته فرهنگی در ۲ بخش حسینیه کودک با غرفه‌های متعدد و کمیته مراسم و محافل از جمله برپایی نماز جماعت، قرائت قرآن با حضور قاریان مطرح و برپایی مراسم عزاداری و کمیته پشتیبانی و پذیرایی فعال است.

 


حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهشتی‌پور عنوان کرد: همچنین کمیته رسانه ای در ارتباط با شبکه‌های مختلف سیما و رادیو به‌ویژه برنامه‌های معارفی سیما و ارتباط زنده با شبکه‌های رادیویی اربعین و معارف فعال است.

کد خبر 1212680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha