سوگواره عکس «پابه‌پای اشک» برگزار می شود

سوگواره عکس «پابه پای اشک» با موضوع حضور پرشور بانوان زینبی و کودکان اربعینی اعلام فراخوان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، امیر حسامی نژاد دبیر سوگواره «عکس پابه‌پای اشک» در نشست خبری در تشریح اهداف برگزاری این سوگواره اظهار داشت: شخصیت زن اسلامى به برکت ایمان و دل سپردن به رحمت و عظمت الهى، آن چنان سعه و عظمتى پیدا می کند که حوادث بزرگ در مقابل او، حقیر و ناچیز مى شود.

 


دبیر سوگواره «عکس پابه‌پای اشک» افزود:  در زندگى زینب کبرى، این بُعد از همه بارزتر و برجسته تر است. حادثه‌ای مثل روز عاشورا نمی تواند زینب کبرى را خرد کند، به همین خاطر راهپیمایی اربعین در رشد شخصیتی بانوان و فرزندان اثرات مثبت فراوانی دارد.

 

وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین در نزدیک شدن افکار، ارتباط و همدلی در بین اعضای خانواده تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین باعث رشد اجتماعی و دینی کودکان ، نوجوانان و جوانان می شود، زیرا تمامی جلوه‌های ایثار و از خودگذشتگی را آن‌جا مشاهده می‌کنند.

 

حسامی نژاد بیان کرد: فرزندان نیز در این مسیر رفتار اجتماعی و تعامل بیشتر با دیگران همراه با مهربانی را فرا می‌گیرند و در این سفر انسان‌هایی را می‌بینند که از هرآنچه دارند و از همه مال خود برای محبت امام حسین (ع) می‌گذرند.

 

وی عنوان کرد: اهداف سوگواره «عکس پابه‌پای اشک» شامل نمایش حضور پر شور بانوان و کودکان در پیاده روی اربعین حسینی، همدلی بانوان با خانواده و فرزندان در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، تعامل بانوان وکوکان با خادمان حسینی و اقشار مختلف مردم در مسیر پیاده روی و بانوان و کودکان خادم حسینی در پیاده روی اربعین و ایثار و از خود گذشتی بانوان و کودکان در مسیر پیاده روی است.

 

وی پیرامون شرایط شرکت در جشنواره خاطرنشان کرد: همه عکاسان حرفه‌ای و آماتور می‌توانند در این رقابت شرکت کنند، در این زمینه ارسال اثر و شرکت در این رقابت به‌منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها توسط شرکت‌کننده است. 

 

حسامی نژاد گفت: محدودیتی در سال عکاسی وجود ندارد و هر عکاس می‌تواند حداکثر 12 تک‌عکس ارسال نماید، تمامی عکس‌های ارسالی می‌بایست دارای زیرنویس (Caption) باشند.

 

وی افزود: برگزارکننده می تواند از عکس‌ها در کلیه انتشارات، کتب ،فضای مجازی، نشریات و …  استفاده نماید.

 

دبیر سوگواره «عکس پابه‌پای اشک» بیان کرد: سامر الحسینی از عراق، حسین حاجیلری و منصوره معتمدی از عکاسان به نام و باسابقه هستند که مسوولیت داوری عکس‌های ارسالی به دبیرخانه را برعهده دارند.

 

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان از امروز تا ۱۵ مهرماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه به نشانی اینترنتی Photoqom.ir@gmail.com  ارسال کنند؛ آثار ارسالی از ۳۰ مهرماه توسط داوران بررسی می‌شود.

 

حسامی نژاد تصریح کرد: جوایز جشنواره  شامل نفر اول مبلغ 4 میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر، نفر دوم مبلغ 3 میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر و نفر سوم مبلغ 2 میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و لوح تقدیر است.

 

در ادامه نشست نیز حجت‌الاسلام طباطبایی نژاد سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز گفت: اربعین تجلی اراده الهی است که باعث می شود هر سال یک زلزله معنوی اتفاق بیفتد و این حرکت مردمی موجب رشد و ارتقای جامعه می شود و تاثیرات شگرفی دارد.

 

وی بیان کرد: پیاده روی اربعین دارای ظرفیت های فراوانی است و عکس یکی از ابزارهای مهم در به تصویر کشیدن این واقعه به شمار می رود و برگزاری سوگواره «عکس پابه‌پای اشک» یکی از این ظرفیت هاست.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری در قرارگاه اربعین حضور فرهنگی دارد و برنامه هایی را دنبال می کند.

 


وی تصریح کرد: روز اربعین در بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز همایش جاماندگان اربعین را داریم که از قم شروع شد و به صورت کشوری درآمد، همچنین برگزاری تور زیارت برای زائران خارجی در قم در دستور کار است.

 


حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: پیاده روی از حرم تا جمکران با نام بازماندگان اربعین در سال 93 آغاز شد؛ هر سال جمعیت مشتاق راهی اربعین می شود و این حرارت و شوق در جاماندگان اربعین وجود دارد و این جوشش مردمی را به تصویر می‌کشند.

کد خبر 1212689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha