نواخته شدن زنگ «حافظ» در مدارس فارس در یادروز حافظ شیرازی

مصوب شده است تا زنگ «حافظ» در مدارس فارس تعریف شود و همزمان با گلباران آرامگاه حافظ به صدا درآید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، نشست کارگروه و ستاد «یادروز حافظ» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

«سید رسول موسوی نژادیان»، معاون هنری و سینمایی، «غلامرضا یوسفی نژاد»، معاون توسعه و مدیریت منابع، «محسن پرهیزگار»، رئیس حراست، «سید شهاب میرباقری»، رئیس گروه رسانه و مطبوعات، «نیره محمدی»، رئیس گروه فرهنگی، «سید علی اصغر محدث»، مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و سایر اعضا در این نشست حضور یافتند.

در این نشست به تشریح مقدمات آیین یادروز حافظ و مبانی برنامه های مصوب در جلسه استانداری فارس پرداخته شد و با برنامه های در نظر گرفته شده، یادروز حافظ با رنگ و بوی خاص و تازه ای در شیراز برگزار خواهد شد.

برنامه های یادروز حافظ از 17 تا 22 مهر با همکاری مرکز حافظ شناسی به عنوان بازوی علمی این رویداد برگزار خواهد شد و همچنین مقرر شد  برای برنامه کنگره جهانی «محمد (ص)» و هفته «وحدت» که همراه با یادروز حافظ برگزار خواهند شد با همکاری شهرداری شیراز غرفه هایی در خیابان «حافظ» برای برگزاری برنامه های هنری و فرهنگی تجهیز شوند.

برپایی نمایشگاه ها و کارگاه های هنری برای تولید آثار فاخر و کارگاه پوستر یادروز حافظ و برپایی نمایشگاه های نسخ خطی حافظ از برنامه های دیگر این رویداد خواهد بود و شب شعر ویژه با حضور شاعران برجسته کشوری، نمایشگاه تصاویر آرامگاه حافظ در گذر زمان از ابتدا تاکنون با همکاری مرکز اسناد ملی، هماهنگی برای رایزن های فرهنگی در کشورهای همسایه و فارسی زبان برای برپایی یادروز حافظ، تجلیل از حافظ پژوهان و حافظ آموزان و ... از سایر برنامه های این مناسبت است.

 همچنین مصوب شده است زنگ «حافظ» در مدارس فارس تعریف می شود و همزمان با گلباران آرامگاه حافظ به صدا درمی آید.

کد خبر 1212699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha