تسهیلات بانکی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود/اعطا تسهیلات قرض الحسنه

تمنایی با اشاره به فرصت های اشتغال زایی ویژه حوزه فرهنگ و هنر گفت: تسهیلات بانکی تا سقف یک میلیارد ریال و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

«علی تمنایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به فرصت های شغلی و اشتغال زایی در حوزه فرهنگ و هنر اظهارداشت: از محل تبصره 18 تسهیلات اشتغال زایی برنامه و بودجه تسهیلات بانکی در حوزه مرتبط با فرهنگ و هنر پیش بینی شده که سقف این تسهیلات یک میلیارد ریال و 500 میلیون ریال می باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: از این محل اعتباری، در یک سال گذشته 125 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان از محل تبصره 18 در استان اصفهان پرداخت شده که با بررسی طرح های افراد این اعتبار به آن اختصاص می یابد.

وی به مشاغل خانگی مرتبط با این حوزه نیز اشاره کرد و اذعان داشت: 129 حرفه شغلی مرتبط با مشاغل خانگی فرهنگی و هنری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی شده که سقف وام های آن یک میلیارد ریال بوده و با بررسی طرح ها در کمیته تخصصی افراد به بانک های عامل معرفی می شوند.

به گفته تمنایی از محل اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی، در یک سال گذشته 248 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی همچنین به اعطا تسهیلات بانکی قرض الحسنه اشتغال زایی و حمایت از اهالی فرهنگ و هنر با معرفی به بانک امید اشاره کرد و گفت: این تسهیلات با سود چهاردرصد بوده و افراد هنرمند حقیقی و مدیران موسسات از این شرایط می توانند استفاده کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به هنرمندان و تشکل های مردمی، خاطرنشان کرد: در این مدت 30 میلیارد ریال از این حوزه تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه صندوق هنر فرصت خوبی برای حمایت از فعالان فرهنگی، قرآنی، هنری و رسانه ای بوده، اذعان داشت: تسهیلات بلاعوض و قرض الحسنه به اعضای این صندوق پرداخت شده و از حق بیمه دولتی هم بهره مند می شوند.

تمنایی خاطرنشان کرد: توسعه حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در آینده برای فعالان فرهنگی و هنری خواهیم داشت تا شاغلان در این عرصه بتوانند علاوه بر تامین نیازهای خود فرصت های ارتقا نیز پیدا کنند.

کد خبر 1212714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha