از احیای ظرفیت های لباس اقوام در لباس معاصر اجتماعی حمایت می کنیم

امامی به سیاست های حمایتی از بازآفرینی لباس های سنتی اشاره کرد و  گفت: در این راستا از هر طراح و جریانی که نشان ها و المان های سنتی را بتواند بروزآوری کند حمایت جدی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در نشست خبری با خبرنگاران هدف خود از سفر به استان زنجان را در راستای عدالت فرهنگی دولت عنوان کرو و گفت:  زنجان در حوزه های مختلف خدمات فرهنگی و اجتماعی مردم پایه دارد.

 


سید مجید امامی با اشاره به اینکه کار دولت تسهیل گری، تنظیم گری و تشویق خدمات مردم پایه است، گفت: مشارکت آفرینی و مردمی بودن اصل است که در دولت سیزدهم مورد تاکید است.

 


وی ادامه داد: زنجان در زمینه فضاهای فرهنگی کمبودهایی دارد و امیدواریم با توسعه زیرساخت ها کارهای بزرگی در استان انجام دهیم؛ موسسات، تشکل ها و انجمن های هنری را جدی بگیریم و انتظار آنان از دولت تسهیل فعالیت های فرهنگی است.

 


وی به سه اولویت شورای فرهنگ عمومی کشور، ذیل تحقق نقشه مهندسی کشور و سند تحولی دولت مردمی که به احیا امید در جامعه منجر می شود، اشاره کرد و گفت: سبک زندگی، عدالت فرهنگی و نشاط اجتماعی این سه اولویت است.

 


به گفته امامی، استان زنجان در آستانه تهیه برش نقشه مهندسی فرهنگی است و به محض تصویب در شورای فرهنگ عمومی به عنوان عالی ترین سند راهبردی فرهنگ و هنر شناخته خواهد شد.

 


دبیر شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه نظارت بر مد و لباس سامانه شیما راه اندازی شده است که براساس استاندارد لباس ایرانی و اسلامی است؛ اگر لباسی داری شیما باشد نشان اعتماد مصرف کننده است. 

 


وی بیان اینکه ضمانت اجرای مصوبات کارگروه مد و لباس ابلاغ آنها توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که قانون مجلس هم این روند را به عنوان ضمانت اجرا مشخص کرده است، اظهار داشت: طبعا حضور مجموعه صمت - صنعت، معدن و تجارت و اصناف، تسهیل گر اجرای مصوبات کارگروه است؛ اگر این مجموعه ها همراهی نکنند ما مشکلات جدی خواهیم داشت که البته در دوره جدید این همراهی وجود دارد.

 


امامی گفت: ما تمام تلاشمان در کارگروه این است که نظارت ها را به سمت نظارت های غیر مستقیم ببریم تا در واقع چالش و اصطکاک بین بازرسان اصناف با و احدهای صنفی به حداقل برسد؛ در این خصوص باید آنقدر وظیفه هدایتی را خوب انجام دهیم که در عرصه نظارتی اینقدر انرژی نگذاریم.

 


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان به سیاست های حمایتی از بازآفرینی لباس های سنتی اشاره کرد و  گفت: در این راستا از هر طراح و جریانی که نشان ها و المان های سنتی را بتواند بروزآوری کند حمایت جدی می کنیم.

 


وی با بیان اینکه کارهای بزرگی را در این خصوص گروه های مردمی و موسسات خصوصی انجام دادند، اظهار داشت: سیاست قاطع ما که در جشنواره های مختلف آن را مدنظر خواهیم داشت، احیای ظرفیت های لباس اقوام در لباس معاصر اجتماعی است.

 


دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در مورد ساحل ها، برنامه فرهنگی  اجتماعی ساحل را داریم که  مبتنی بر غنی سازی اوقات فراغت گردشگران و هم ناظر بر ارتقای هویت محلی شهرها و جزایر ساحلی است.

 


وی افزود: اگر این هویت و زیست بوم ها احیا شود ما دیگر شاهد محیط های بی هویت فاقد موارد اولیه فرهنگی نخواهیم بود.

 


امامی گفت: در ساحل مجری و هماهنگ کننده اصلی مسائل اجتماعی، معاونت اجتماعی وزارت کشور است که هماهنگی بسیار خوبی بین شورای فرهنگ عمومی و این معاونت وجود دارد.

 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به وضعیت توقف پروژه احداث کتابخانه مرکزی در زنجان گفت: در سفر بعدی رییس جمهوری به زنجان، کتابخانه مرکزی این استان تعیین تکلیف می شود.


وی خاطرنشان کرد: در حوزه های فرهنگی مثل کتابخانه، سینما و سالن نمایش این استان نیازمند توجه جدی است و متاسفانه در مواردی غفلت هایی در سرانه های فرهنگی آن شده است.

کد خبر 1212725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha