۴۳۰ نفر در مراکز  موسسه «شکوه مهر» مشهد نگهداری می شوند

اشرافی گفت: در مشهد ۴۳۰ نفر بصورت شبانه روزی در مراکز موسسه خیریه بوستان «شکوه مهر»، نگهداری می شوند و ۲ هزار نفر در خارج از مرکز تحت حمایت مادی و معنوی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد هادی اشرافی بجستانی» امروز (یکشنبه ۱۳ شهریور) در آئین رونمایی از کتاب دختران بی سرپرست که در محل دانشگاه علمی و کاربردی شکوه مهر با حضور خیرین و مسئولین حوزه بهزیستی برگزار شد؛ بیان کرد: موسسه شکوه مهر تنها موسسه کشوری در استان خراسان رضوی است. کار ما علاوه بر نگهداری از کودکان بی سرپرست، از کودکان کم‌توان ذهنی و هم کودکان عادی نیز نگهداری می کنیم. در شهر مشهد ۱۴ مرکز داریم که از بچه های ۲ ساله تا ۶۰ ساله زندگی می کنند، ما هم کودک کم‌توان ذهنی که زندگی نباتی دارد و هم کودک نابغه داریم.

مدیرعامل موسسه بوستان «شکوه مهر» ادامه داد: یکی از گروه‌های حساس کودکان بی سرپرست هستند، اگر ما در این راستا تلاش کنیم می توانیم یک مجاهد و خدمتگزار برای جامعه پرورش دهیم و اگر خدا‌نخواسته کوتاهی شود، یک فرد آسیب رسان به جامعه پرورش خواهد یافت؛ در این بین کودکان بی سرپرست گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال از همه حساس‌ترند و دختران در این سن حساس‌تر و خطرپذیر تر خواهند بود.

وی اظهار داشت: ما در موسسه روی دختران، مخصوصا در سن ۱۲ تا ۱۸ سال بسیار حساس هستيم، بخاطر آن یک فرد دانشمند، متخصص و نویسنده را برای مدیریت مرکز انتخاب کردیم، «آزاده شریفی نیا»، تمام کلنیک و مشاوره خود را تعطیل کرد که مدیریت مرکز را پذیرفت، وی علم و عمل را در کنار هم از داد، امروز به دلیل این مسئولیت رونمایی از کتاب دختران بی سرپرست را انجام می‌دهیم.

 

 

کد خبر 1212727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha