خدمت‌رسانی مساجد ناحیه امام خمینی(ره) تهران به شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین

حجت الاسلام والمسلمین مبرهن گفت: مساجد ناحیه امام خمینی(ره) به شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در زمینه‌های فرهنگی، تبلیغی و پذیرایی خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «غلامرضا مبرهن» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مهم ترین فعالیت مساجد در زمینه پیاده روی اربعین حسینی، در حوزه تبلیغی است، اظهار کرد: در این حوزه ائمه جماعات اهالی مساجد و سایر مردم را به حضور در این مراسم تشویق و ترغیب می کنند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه امام خمینی (ره) افزود: عموم مساجد واقع در این ناحیه ضمن تبلیغ برای حضور مردم در پیاده روی اربعین حسینی، تسهیلاتی نیز در قالب وام یا اقلام مورد نیاز یا پرداخت کمک هزینه به عموم زائران به ویژه زیارت اولی ها پرداخت می کنند.

 

وی گفت: مساجد ناحیه امام خمینی (ره) همچون سایر مساجد برنامه هایی برای اعزام و بدرقه زائران و همچنین استقبال و دیدار با زائرانی که از سفر اربعین و زیارت عتبات عالیات بازگشته اند، دارند.

 

مبرهن گفت: در همه این مساجد از اذان صبح تا بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به روی مردم شرکت کننده در پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی باز است و امکان استراحت نیز برای این دسته از مردم در این مساجد فراهم است.

 

وی ادامه داد: بسیاری از مساجدی که در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی واقع شده اند یا فاصله آنان به مسیر این مراسم از میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی (ع) واقع شده اند، ایستگاه های صلواتی و پذیرایی و فرهنگی برپا می کنند. غرفه های کودک و پاسخ گویی به سوالات شرعی و مشاوره مذهبی نیز از سوی این مساجد به مردم خدمت رسانی می کند.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه امام خمینی (ره) ابراز کرد: اهالی این مساجد همچنین در برقرای نظم و امنیت و رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران کمک می کنند. توزیع ماسک و ضد عفونی کردن مسیر این مراسم نیز با جدیت از سوی مسجدی ها صورت می گیرد.

کد خبر 1212769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha