کودکان بی سرپرست مسئله مهم امروز جامعه  هستند

شریفی نیا یکی از معضلات و دشواری‌های جامعه ما را مسئله کودکان بی‌سرپرست دانست وگفت: در کتاب دختران بی سرپرست به پدیده بی‌سرپرستی، کودک آزاری، چگونگی حضانت این کودکان اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، »آزاده شریفی نیا» در آئین رونمایی از کتاب دختران بی سرپرست که در محل دانشگاه علمی و کاربردی شکوه مهر با حضور خیرین و مسئولین حوزه بهزیستی برگزار شد؛ گفت: اگر من هویت دارم، هویت خود را از بهزیستی می‌دانم. اگر همه ما هویت داریم پشت آن اساتید خوبی هستند که برای گروه هدف زحمت می کشند.

 

نویسنده کتاب دختران بی سرپرست با اشاره به اینکه  پیشنهاد مسئولیت مرکز دختران بی سرپرست برایم غیر منتظره بود اظهارداشت: ما ۱۵ دختر ۱۳ تا ۱۸ سال داریم، همیشه فکر می کردم کار کردن با این افراد سخت است، اما اکنون وقتی به این مرکز می آیم حس می کنم دوران کودکی خودم را تکرار می کنم.

 

وی  رویکردخود را درمان هیجان مدار عنوان کردوافزود:  همه انسانها هیجانات و احساساتی دارند، به عنوان یک روانشناس یاد گرفته‌ام بهترین رویکرد آن است ابتدا هیجانات بالا بیاید و بعد برای مدیریت آن، درمان را شروع کنیم.

 

شریفی نیا اظهار کرد: مرکز شکوه ۷ مانند خانه برای دختران است، استقلال دارند و یاد می گیرند دیده شوند. در سن این دختران افسردگی و خلع عاطفی وجود دارد. نیاز است آنها را درک کنیم و به آنها توجه شود اما نباید از روی ترحم باشد که آسیب زننده است.

 

نویسنده کتاب دختران بی سرپرست در خصوص انگیزه نوشتن کتاب نیز گفت: در خصوص پدیده بد سرپرستی و بی سرپرستی منبع جامع و کاملی وجود نداشت که به توان به عنوان مرجع کمک گرفت و این دلیل باعث شد تا خودم با کمک اساتید و تجربیاتم و منابع موجود کتاب جامع و کامل به نگارش درآورم.

 

وی با بیان اینکه این چاپ اول کتاب است و شاید دارای نقایصی باشد که در چاپ دوم آن مشکلات حل خواهد شد اضافه کرد: یکی از معضلات و دشواری‌های جامعه ما مسئله کودکان بی‌سرپرست است.

 

شریفی نیا تصریح کرد: کودکان بی‌گناهی که در وضعیت خاص خانواده خود را از دست می‌دهند و به اجبار بی‌سرپرست می‌شوند در این کتاب پدیده بی‌سرپرستی، کودک آزاری، چگونگی حضانت این کودکان و عوامل موثر در بدسرپرستی کودکان اشاره شده است.

 

نویسنده کتاب تاکید کرد: کتاب دختران بی سرپرست یک کتاب جامع و کامل است که از منابع داخلی و خارجی استفاده شده و دانشجویان رشته های مددکاری، خدمات اجتماعی و روانشناسی کاربردی است.

 

وی با بیان اینکه این کتاب چهار فصل و دارای  ۱۵۳ صفحه است افزود: البته این کتاب نیاز به اصلاح دارد که در تیراژهای بعدی اصلاحات انجام خواهد شد. کتاب دختران‌بی‌سرپرست برای افرادی که در این حوزه فعالیت یا قصد فعالیت دارند، روانشناسان و مددکاران بسیار مفید است.

 

شایان ذکر است؛ کتاب دختران بی سرپرست با همت موسسه خیریه بوستان شکوه مهر، به نویسندگی آزاده شریفی نیا در ۱۵۷ صفحه و قطع وزیری به تیراژ هزار نسخه توسط انتشارات رزا، روانه بازار نشر گردیده است.

انتهای پیام/

 

کد خبر 1212794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha