شناسایی بیماران خاص منطقه ۸ تهران زیر خیمه عزای حضرت رقیه(س)/ سی و سومین روضه خیابانی به میزبانی شهدا

شناسایی بیماری‌ها و بیماران مختلف خاص منطقه۸ توسط خادمیاران این منطقه جهت ثبت در بانک اطلاعاتی و پیگیری امور مربوط به آنها صورت گرفت.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، جلسه هم اندیشی و آمادگی برای برگزاری برنامه های مناسبتی اربعین و ایام ۲۸ صفر و ۳۰ صفر مصادف با شهادت حضرت رضا(ع) با حضور اعضای کانون‌های تخصصی خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر در دفتر کانون خدمت رضوی شهرستان برگزار شد.

 

ولی اله اصغری ، رابط کانون خدمت رضوی شهرستان با اشاره به عملکرد و خدماتی که در این ایام صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: موکب جامانگان اربعین حسینی و چایخانه حضرت امام رضا(ع) بدین معناست که حال و هوای کربلا در دل دوست داران اباعبدالله الحسین(ع) که چراغی خاموش نشدنیست، روشن شود.

 

گفتنی است در پایان این جلسه از خانم نرگس تک بند که در مسابقه پیامکی امام رضایی(ع) به مناسبت عید سعید غدیر خم تجلیل به آمده و به قید قرعه هدیه ای به ایشان اهدا شد.

 

عطر شهید خوش‌نام در مراسم سوگواری بانوی سه ساله کربلا

 مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) با حضور مردم ولایی و شهید پرور شهرقدس و خادمیاران رضوی در مسجد جامع برگزار شد.

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس سخنران این مراسم، ضمن تسلیت ایام شهادت ام البکاء حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: شهادت ایشان، در خرابه شام و دفنشان در آنجا، باعث تایید اسارت آل‌الله علیهم‌السلام شد؛ زیرا دشمنان قصد داشتند جریان اسارت را تحریف و انکار کنند.

 

وی افزود: یکی از رموز و دلایل ماندگاری قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، شهادت دختر سه ساله ایشان است. حضرت با وجود سن کمی که داشتند، تربیت کننده نسل عاشورایی شدند‌. قبر ایشان، برای ما، مولد اقتدار و عامل تربیت نیرو و کادر سازی است و وجود شهدای جوان مدافع حرم همچون شهید حججی تاییدی بر این موضوع است.

 

امام جمعه شهرقدس به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و پیشنهاد داد: حمایت از کودکان یتیم و بی‌بضاعت، جلوه‌ای از مدافع حرم شدن است و بهتر است در این ایام به نیت حضرت رقیه(س)، چنین کودکانی را تحت پوشش و حمایت خود قرار دهیم.

 

در ادامه پیکر مطهر شهید خوشنام دوران دفاع مقدس فضای مراسم را شهدایی کرد و با مداحی و روضه خوانی عزاداری در شب شهادت بانوی سه ساله دشت کربلا برگزار شد و در پایان با گستردن سفره احسان از طعام متبرک بهره‌مند شدند.

 

 سی و سومین روضه خیابانی به میزبانی شهدا در منطقه ۵ تهران

سعید جان نثار مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه۵ با اعلام خبر برگزاری سی و سومین روضه خیابانی به خبرنگار آستان نیوز گفت:خادمیاران رضوی همزمان با سی و سومین روز از برگزاری روضه های خیابانی در میهمانی شهیدان اسکندری ،فریدون خدابنده ،یوسف شاهرودی و فضل الله اختر دانش در محله باغ فیض در معیت  پرچم متبرک رضوی  شرکت کردند.

 

این مراسم روضه خوانی با آیاتی از قرآن کریم آغاز و با پخش صلوات خاصه و حضور خادمیاران و پرچم متبرک حرم امام رضا علیه السلام ،اجرای سرود توسط گروه یاران آسمانی و مداحی مرتضی متشرعی در حضور خانواده شهدا و اهالی منطقه ادامه پیدا کرد.

 

جان نثار با اشاره به شهدای میزبان این برنامه گفت: اسماعیل،ابراهیم و اسحاق اسکندری سه بردار به همراه دایی خود فریدون خدابنده از شهر کیان توابع شهرکرد در جبهه حق علیه باطل حاضر و با افتخار به شهادت رسیدند. مزار هر ۴ شهید در کنار هم در گلزار شهدای شهر کیان می باشد.

 

در این برنامه مادر شهیدان اسکندری و خواهر شهید خدابنده در خاطراتشان به آنچه حضرت زینب کبری (ع) در مقابل طعنه و طنز دشمن نسبت به حادثه عاشورا خطاب به شرکت کنندگان گفتند:ما رایت الا جمیلا ،جز زیبایی ندیدم اشاره کردند  این مادر ایثارگر با اشاره به ایستادگی خود در صف انقلاب افزود: ما از شهید دادنمان پشیمان و ناراحت نیستیم ولی از شرایط امروز جامعه و بی حجابی ناراحتیم!

 

ابراهیم اسکندری متولد ١٣۴١ در عملیات خیبر ١٣۶٢ و  اسماعیل متولد اول فروردین ١٣۴۴، در شلمچه سال١٣۶۵ و فریدون خدابنده متولد ١٣۴٠ و در سال ١٣۶١ در جبهه موسیان به فیض شهادت نائل آمدند قابل ذکر است که  هر سه شهید این خانواده در زمان شهادت ٢١ ساله بودند. اسحاق برادر کوچکتر متولد ١٣۴٧ در عملیات والفجر ١٠ سال ١٣۶۶ به برادران و دایی شهید خود پیوست. پدر بزرگوار سه شهید نیز در سال ١٣٨۶دعوت حق را لبیک و به دیدار پسران خود شتافت.

 

جان نثار  با اشاره به وصیت نامه شهید اسماعیل اسکندری گفت: خوشا بحال کسانی که در راه خدا جهاد کردند و مردانه شهید شدند که اینان نزد خداوند روزى مى‌خورند.

 

خدایا ! تو شاهد باش که ‌ما براى رضاى تو جنگ مى‌کنیم. شاهد باش که چگونه اینان مظلومند و تو اى صحراى خوزستان! در روز جزا شاهد باش که چگونه رزمندگان براى رضاى خدا تا آخرین قطره خونشان جنگیدند و خونشان بر روى خاک تو ریخت و در روز محشر شاهد باش.

 

 و شما اى برادرانى که در پشت جبهه هستید!  به شما توصیه می‌کنم که حافظ خون شهداء باشید و نگذارید خون آنها پایمال شود راه آنها را ادامه‌ دهید و اسلحه آنها را به زمین نگذارید در کارهایتان همیشه خدا را در نظر داشته باشید. حق دیگران را پایمال نکنید تا پست یا مقامى بگیرید این چیزها فانى است و از بین مى‌رود ولى عمل انسان باقى مى‌ماند و همین‌کرده‌ها به دردش مى‌خورد.

 

 برگزاری مراسم هیئت خدام الرضا (ع) منطقه ۵ به میزبانی شهید گمنام

هئیت خدام الرضا علیه السلام منطقه ۵ تهران در نخستین چهارشنبه امام رضایی ماه صفر با حضور خادمیاران و عموم اقشار  با همکاری هیئت فرهنگیان غرب تهران در جوار مزار شهید گمنام مدفون در اداره آموزش و پرورش منطقه برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن مجید، زمزمه صلوات خاصه آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام آغاز شد،در ادامه حجه الاسلام حیدری، خادمیار کانون تبلیغ دینی در باب اهمیت نماز شب و حضور ملائک به عنوان شاهد اعمال و عبودیت خالص حضرت زینب کبری سلام الله علیها  مدافع بزرگ حریم ولایت و امامت برای حاضران سخنانی را بیان کردند. در ادامه با ذکر مصیبت  خادمیار تهرانی و حضور پرچم متبرک رضوی حال و هوای خاصی بر مراسم حاکم شد و حاضرین به یاد دختر سه ساله کربلا حضرت رقیه (س) گریستند. در این مراسم گروه تواشیح بشری در وصف مقام شهدا  به اجرای برنامه پرداختند و مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و عرض سلام به ائمه اطهار خاتمه یافت.

 

حمایت عملیاتی و هدایت تیم های پژوهشی استان تهران

آخرين جلسه هيئت انديشه ورز نانو كانون علمي استان تهران به ميزباني كانون علمي خدمت رضوي منطقه ١٤ تهران و با حضور خليل بسطامي مسول کانون علمی استان تهران، رضا نوروزبیگی دبیر اجرایی هییت اندیشه ورز نانو، ساجده حاجي علي مسول هییت اندیشه ورز نانو استان و مسئول كانون علمي خدمت رضوي منطقه ١٤ و سحر رستمي مسئول كارگروه پژوهشگران رضوي منطقه ١٤ برگزار شد.

 

در ابتداي جلسه بسطامي مسول کانون علمی استان تهران به تبیین راهبردهای پیش روی هییت پرداخت و بر ضرورت پرهیز از موازی کاری و ثبت اسناد غیر عملیاتی تاکید كرد.

 

در ادامه رضا نوروزبیگی، دبیر اجرایی هییت اندیشه ورز نانو بر لزوم تشکیل کارگروه های اتصال گروههای تحقیق و پژوهش با تولید کننده گان صنعتی تاكيد كرد و از حمایت عملیاتی و هدایت تیم های پژوهشی و همچنین هدایت محققین این حوزه برای ورود به زمینه های محصول محور و تولید انبوه مبتنی بر نیازهای کشور خبر داد.

 

همچنين حاجی علی، مسول هییت اندیشه ورز نانو استان و مسئول كانون علمي خدمت رضوي منطقه ١٤ از برنامه های پیش روی هییت با تمرکز بر اجرای اسناد موجود و رفع مشکلات با تکیه بر تمام ظرفیت های استانی در این حوزه خبر داد.

 

 حاجي علي گفت: مقرر شد طی فراخوان استانی از فعالین و متفکرین پژوهشی این حوزه دعوت بعمل آيد و در اسرع وقت تاریخ تشکیل جلسات به کلیه اعضا ابلاغ و آغاز کار هییت اندیشه ورز نانو در محل مرکز تحقیقات علمی کاربردی دانشگاه امام حسین علیه السلام رسما آغاز شود.

 

آیین سوگواره حضرت رقیه(س) دردانه اباعبدالله حسین(ع) برگزار شد

 کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر به مناسبت روز شهادت باب الحوائج سه ساله حضرت رقیه(س) روز جمعه ( ۱۱ شهریور ماه)  مصادف با ۵ صفر ۱۴۴۴، برای سومین بار در شهرستان اقدام به برپایی این مراسم معنوی کردند .

این مراسم با قرائت کلام الله مجید آغاز و با قرائت زیارت عاشورا و مداحی ادامه یافت.

 

عاطفه باصری مسئول کانون عمومی خدمت رضوی شهرستان گفت: مقام والای حضرت رقیه (س) وصف ناپذیر است و نمی‌توان توصیف کرد اما این بانوی سه ساله گره های بزرگی را باز می کند.

 

وی در ادامه افزود: این مراسم سه سال است که در شهرستان برگزار می شود که امیدواریم از سال‌های بعد با تداوم بیشتری صورت گیرد.

 

 شناسایی بیماران خاص منطقه ۸ تهران زیر خیمه عزای حضرت رقیه(س)

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۸ تهران همزمان با برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت ایام شهادت حضرت رقیه(س) که از یکشنبه ۶ تا شنبه ۱۲ شهریورماه در زمین چمن بوستان فدک نارمک از ساعت ۲۰:۳۰ دایر است، میز خدمت سلامت مختص تمامی عزاداران تدارک دیده‌اند.

 

مشارکت‌کنندگان در مراسم عزای حضرت رقیه(س) می‌توانند با مراجعه به بخش میز سلامت ضمن دریافت خدمات مشاوره، از غربالگری فشارخون و ویزیت رایگان پزشک نیز بهره‌مند شوند.

 

همچنین در این محل علاوه بر موارد فوق، ویزیت ابتدایی دندانپزشکی نیز توسط پزشک مجرب و مسئول کانون سلامت خدمت رضوی منطقه ثامن تهران، انجام می‌شود.

 

گفتنی است از جمله اتفاقات خوبی که طی این شب‌ها پای میز خدمت سلامت انجام شد، شناسایی بیماری‌ها و بیماران مختلف خاص منطقه توسط خادمیاران این منطقه جهت ثبت در بانک اطلاعاتی و پیگیری امور مربوط به آنان بود.

 

به عنوان مثال خادمیاران این میز خدمتی توانستند به مدد صاحب این مجلس و لطف حضرت امام رضا(ع) علاوه بر شناسایی یک خانواده بی‌بضاعت برای دریافت خدمات دندانپزشکی، یک بیمار سرطانی دیگر را نیز شناسایی کنند.

 

کد خبر 1212871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha