نبود خوابگاه مهمترین بحران پیش روی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان

حجت الاسلام اکبری مطلق با اشاره اینکه نبود خوابگاه مهمترین بحران و چالش پیش روی دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی است، گفت: ۴۵۰ دانشجو این دانشگاه مشکل خوابگاه دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «جواد اکبری مطلق » امروز (۱4 شهریور) در جلسه نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر برای 900 دانشجو مشکل تأمین خوابگاه داریم، اظهار کرد: پس از پیگیری های صورت گرفته و توافق اولیه انجام شده با دانشگاه آزاد، مشکل خوابگاه 450 دانشجو مرتفع و 450 دانشجوی دیگر هنوز مکانی به عنوان خوابگاه ندارند و این مهم به بحرانی تبدیل شده است.

 

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی با اشاره به این مهم که دانشگاه فرهنگیان مأموریت گرا و حاکمیتی است، گفت: با توجه به این مهم که دانشجویان امروز، معلمان فردا هستند باید نگاه به این دانشگاه ویژه باشد.

 

حجت الاسلام اکبری مطلق به فرهنگی بودن خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان بیش از 2 هزار و 300 دانشجو، 72 نفر پرسنل و 21 عضو هیت علمی دارد که از نظر اعضای هیأت علمی با کمبود جدی مواجه ایم تا جایی که برای هر 110 دانشجو یک نفر عضو هیأت علمی داریم.

 

وی افزود: برای حل مشکل هیأت علمی، امسال در سطح کشور هزار و 200 نفر هیأت علمی برای دانشگاههای فرهنگیان جذب می شود که از این تعداد 700 نفر دکتر معلم و 500 نفر توسط وزارت علوم تأمین می شود.

 

وی با بیان اینکه با وجود کمبود نیرو در آموزش و پرورش 23 نفر به صورت مأمور از آموزش و پرورش جذب دانشگاه می شوند، به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: رتبه بندی شامل حال افرادی که به صورت مأمور در دانشگاه جذب شوند نیز می شود.

 

به گفته وی در گذشته افراد مأمور در دانشگاه تا 3 سال اجازه انتقال نداشتند اما در حال حاضر در صورت رضایت دانشگاه بعد از یک سال می توانند منتقل شوند.

 

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی از مهمترین مشکلات به کمبود فضای آموزشی، خوابگاهی اشاره کرد و یادآور شد: امسال با وجود افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو از 400 نفر به 830 نفر به شدت با کمبود فضای آموزشی، خوابگاهی مواجه هستیم و با رایزنی های صورت گرفته اسکان 450 دانشجو توسط دانشگاه آزاد انجام می شود که این مهم برای ما هزینه بر است.

 

حجت الاسلام اکبری مطلق با بیان اینکه خراسان جنوبی از نظر فرهنگی در مراحل بالایی قرار دارد گفت: با این وجود استان ظرفیت برای پنج هزار دانشجو را دارد.

 

وی کمبود فضا را باعث پراکندگی دانشجویان دانست و افزود:  کار احداث ساختمان برای دانشگاه در پشت دانشگاه آزاد در زمینی به مساحت 10 هکتار شروع شده اما متأسفانه در زمینه پروانه زمین،عوارض شهرداری و... با مشکل مواجه شده ایم.

 

وی از مشکلات پیش رو در این زمینه به کشاورزی بودن اراضی اشاره کرد و گفت: تغییر کاربری، پرداخت عوارض شهرداری هزینه بر بوده و با توجه به مشکلات مطرح شده استاندار ورود کرده و امید است با پیگیری های انجام شده احکام دانشگاه هم مانند احکام وزارت آموزش و پرورش و مدارس اعمال شود چرا که حذف عوارض به نفع ما است.

 

وی اظهار کرد: برای احداث دانشگاه تا کنون 17 میلیارد تومان هزینه شده و 25 میلیارد تومان هم امسال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این پروژه اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به این مهم که حرکت دانشگاه تقاضا محور است، یادآور شد: در حال حاضر 8 رشته در دانشگاه وجود دارد و رشته ها بر اساس نیاز آموزش و پرورش کم و زیاد می شود.

 

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه 90 درصد ورودی های امسال در زمینه آموزش ابتدایی است، گفت: چراکه معلم قوی انسان ساز است و اگر انسانیت در جامعه کم شود معلمی درست صورت نپذیرفته است.

 

حجت الاسلام اکبری مطلق یادآور شد: آموزش ها به صورت مجازی و حضوری خواهد بود و آموزش مجازی تعطیل نمی شود.

 

وی با توجه به کمبود فضای آموزشی در مرکز استان، گفت: در صورت تأمین استاد، مکان برای آموزش و قرار داشتن در فاصله حداکثر 100 کیلومتری می توان اقدام به برگزاری کلاس درس خارج از مرکز استان کرد.

 

وی آشنا کردن دانشجویان با مفاخر و بزرگان استان، تقویت و همکاری با آموزش و پرورش و... را از برنامه های پیش رو عنوان کرد.

 

 

 

کد خبر 1212900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha