پیاده روی اربعین نماد مقابله با جنگ نرم دشمنان است

حجت الاسلام مدرسی با بیان اینکه اگر بخواهیم اربعین را در عرصه بین الملل و در میان تمام ملل دنیا به خوبی معرفی کنیم، اربعین نماد قدرت نرم شیعه است که در طول تاریخ بشریت به جای مانده است گفت: پیاده روی اربعین نماد مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

حجت الاسلام مدرسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دستاوردهای پیاده روی اربعین و تاثیر آن در وحدت میان مسلمانان گفت: اربعین با قطع نظر از پشتوانه های روایی و تاریخی در فرهنگ اسلامی ما نماد مقابله با جنگ نرم است یعنی در حقیقت قدرت نرم ایران اسلامی و ملل شیعی و اسلامی در برابر دشمنان محسوب  و این قدرت به نمایش گذاشته می شود زیرا بزرگترین راهپیمایی بشریت به حساب می آید.

 

امام جمعه محمد آباد یزد افزود: مراسم باشکوه پیاده روی اربعین بزرگترین جمع عزاداران اهل بیت (ع) است و طولانی ترین مسیری است که سفره خدمت رسانی در آن گسترده می شود و بیشترین جمعیت مردمی از جهان اسلام با کمترین نیروی امنیتی و نظامی در این گردهمایی حضور دارند و این از نکات بسیار ظریف از مراسم اربعین است.

 

وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین پر جمعیت ترین راهپیمایی دنیا است و پر جمعیت ترین مراسم آیینی دنیا در تاریخ دنیا و طولانی ترین مسیر راهپیمایی به همراه پر خدمت ترین خدمت رسانی مردمی منهای کمترین نیروی امنیتی و نظامی است، از این نظر مراسمی باشکوه در اربعین جایگاه ویژه ای داشته و بسیار ارزشمند است.

 

وی گفت: اربعین را اگر بخواهیم در عرصه بین الملل و در میان تمام ملل دنیا به خوبی معرفی کنیم، اربعین نماد قدرت نرم شیعه است که در طول تاریخ بشریت به جای مانده است.

کد خبر 1212946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha