صدور ۳۴۵ برگ سند برای اماکن مذهبی و موقوفه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت :۳۴۵ برگ سند برای مساجد، تکایا ، حسینیه ها ، بقات متبرکه ، آرامستانها و دیگر اماکن تحت پوشش اوقاف در سراسر استان صادرشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، دکتر مصطفی بیک مداح گفت: به منظور ارتقاء بهره وری اراضی موقوفات در روستاها و استفاده بهینه از ظرفیت های گوناگون موقوفات در سراسر کشور و در راستای اجرای امینانه ی  نیات واقفین خیر اندیش و همچنین ایجاد وحدت رویه در صدور اسناد مالکیت، تفاهمنامه ای مشترک  در دی ماه 1400 میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه  جهت سند دار کردن اماکن  تحت مدیریت اداره اوقاف منعقد شد.

 

وی افزود : هماهنگی و همکاری در صدور اسناد مالکیت املاک وقفی و اماکن دینی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت کشو از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: هدف کمی در این تفاهم نامه برای سال 1401 ، صدور 150 فقره سند اماکن مذهبی و موقوفه در روستاها و صدور 50 فقره سند در شهرهاست  که به رغم  گذشت 6 ماه از سال ،  تا کنون پرونده ای از سوی اوقاف و امور خیریه  تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نگردیده است.

 

 دکتر بیک مداح در ادامه به موانع و مشکلات اجرای این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت : کمبود ادارات اوقاف مستقر در برخی از شهرستان ها ، عدم اطلاع رسانی به دهیاران در این خصوص توسط ادارات اوقاف، عدم وجود  نقشه شمیم و جانمایی در لایه کاداستر در برخی از حوزه های ثبتی ازمهمترین  مشکلات موجود در این زمینه است .

 

وی در پایان و در جهت اجرایی شدن بهتر تفاهم نامه  به ارائه راهکار پرداخت و گفت : استقرار نماینده قانونی اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان ها ، برگزاری  جلسات مشترک ما بین اداره ثبت ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نماینده اوقاف و تخصیص ردیف بودجه توسط اوقاف جهت برداشت نقشه ها یا برونسپاری می تواند باعث تسریع در اجرای این تفاهمنامه باشد.

کد خبر 1212954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha