تفکر حاکم بر دانشگاه های کشور تفکر غربی است

سلگی با بیان اینکه تفکر حاکم بر دانشگاه های ما تفکر غربی است، گفت: با ظهور و بروز انقلاب اسلامی ما به استقلال و عزت سیاسی رسیدیم اما هنوز به استقلال فکری و اندیشه ای نرسیده ایم و هنوز وابسته به الگوها و ارزش های غربی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «روح الله سلگی» امروز(۱۴شهریور) در نشست مسئولان دانشگاهی برای همفکری و هم افزایی در جهت اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی  ساری برگزار شد، با بیان اینکه معتقدم امروز جامعه ما در دو قطبی فکری و فرهنگی اسلام سیاسی و لیبرالیسم قرار دارد، اظهار کرد: متاسفانه منابع مالی کشور برای اساتید لیبرال و تبلیغ سکولاریسم در دانشگاها هزینه می شود .

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه دانشجو با نگاه بسیجی و ارزشی وارد دانشگاه می شوند اما متاسفانه به یک غربگرا تبدیل می شود، گفت: این سوال پیش می آید که در کدام نظام سیاسی حاکمیت هزینه می کند تا تفکر رقیب را در کشور خود سازماندهی، تبلیغ و آموزش و تعلیم دهد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت های فراوان از قیام ۱۵خرداد و... است که سیر تکاملی داشت و سرانجام با به منصه ظهور رسیدن ولی فقیه به انقلاب اسلامی رسیدیم، اما هژمونی غالب بر دانشگاه های مادر کشور تفکر غربی است، خاطرنشان شد: متاسفانه امروز تبیین مناسبی برای نظام جمهوری اسلامی و تاریخ آن وجود ندارد و دانشگاه این مسئولیت را نپذیرفته است تا این تاریخ را برای دانش پژوهان خود تبیین کند.

 

سلگی با تاکید بر اینکه نسبی گرایی  هدف غرب برای القا تفکر سلطه گر به تمامی دانشگاها از جمله دانشگاهای اسلامی است، گفت: امروز دانشگاه های ما پیش از  اجرای سند اسلامی شدن نیاز به اساتیدی  در تراز انقلاب  و  باور  به ارزش های اسلامی و ورود این باورها به علوم دارند.

 

وی به فعالیت رسانه های لندنی از جمله BBC برای القای فرهنگ غرب در جامعه ما اشاره کرد و گفت: امروز با وجود چندین دهه خروج نظامیان انگلیسی از کشور شاهد جولان رسانه های انگلیسی در خانه مردم هستیم که نشان از ضعف رسانه ای ما دارد.

 

سلگی با بیان اینکه تفکر حاکم بر دانشگاه های ما تفکر غربی است، افزود: با ظهور و بروز انقلاب اسلامی ما به استقلال و عزت سیاسی رسیدیم اما هنوز به استقلال فکری و اندیشه ای نرسیده ایم و هنوز وابسته به الگوها و ارزش های غربی هستیم.

 

وی با بیان اینکه در دانشگاه ها به استقلال نرسیدیم، گفت: در کشورهای غربی لیبرالیسم تقدسی ندارد اما این جا برخی از اساتید دانشگاه به نام آزاداندیشی زیربنای دینی مارا هدف قرار می دهند.

 

سلگی اظهار کرد: استاد شهید «مرتضی مطهری» بر دیالکتیک تاریخی نبرد حق علیه باطل باور داشت. جریان غرب این جریان را نبرد مادی گرایی یا ماتریالیسم می داند و ما لازم است در میان این دو تفکر جایگاه خود را به عنوان اندیشه ای ریشه دار در باورهای اسلامی پیدا کنیم.

 

 

کد خبر 1212956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha