مرادی از اعلام درخواست ویژه برای ایجاد پایگاه اطفای حریق در تالاب بین‌المللی انزلی به عنوان خواسته مهم استان گیلان خبر داد و گفت: به استاندار گیلان هم عرض کردیم که باید اعتبارات لازم به حوزه محیط زیست استان تزریق و این پایگاه با تجهیزات لازم در تالاب

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آخرین وضعیت کنترل و اطفای حریق در تالاب بین‌المللی انزلی و تالاب امیرکلایه را تشریح کرد و اظهار داشت: حریق تالاب انزلی مهار شده و مدیریت بحران گیلان در مسیر هماهنگی‌ بین دستگاه‌ها، تلاش بسیار زیادی را انجام داده است. 

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تهیه برنامه اطفای حریق و ابلاغ آن توسط استاندار به منابع طبیعی و محیط زیست استان خبر داد و افزود: در آتش سوزی‌های چند روز اخیر که در تالاب امیرکلایه لاهیجان و تالاب بین‌المللی انزلی شاهد بودیم بر اساس این برنامه و تقسیم کار انجام شده اقدامات کنترلی و اطفای حریق را به پیش بردیم.

 

مرادی با بیان اینکه در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها منابع طبیعی و در زمان آتش‌سوزی تالاب‌ها و نظایر آن محیط زیست فرمانده عملیات معرفی شده‌اند افزود: در آتش‌سوزی تالاب انزلی گرچه محیط زیست گیلان فرمانده عملیات بود اما منابع طبیعی، سپاه و بسیج، شهرداری‌ها و گروه‌های مردمی هم کمک بسیار زیادی داشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه به علت گستردگی سطح آتش‌سوزی در تالاب بین‌المللی انزلی درخواست اعزام بالگرد از سوی استانداری گیلان پیگیری شد اضافه کرد: قبل از حضور بالگردها در تالاب انزلی، آتش را با همین امکانات موجود مهار کردیم که این امر یکی از اقدامات خوب مدیریت بحران با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط بود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه اذعان کرد: پایگاه اطفا حریقی که قبلا در لاکان رشت افتتاح شده بود فاقد امکانات و تجهیزات لازم بود اما مدیریت بحران با اعتباراتی که از سطح ملی گرفت و با توزیع آن زمینه رفع این نقیصه و راه‌اندازی کامل پایگاه اطفای حریق لاکان را فراهم کرد.

 

مرادی در اختیار داشتن امکانات خوب اطفای حریق را برای جلوگیری از گسترش، کنترل و مهار آتش‌سوزی ضروری و حیاتی دانست و گفت: سبد بالگرد با ظرفیت چهار تا پنج هزار لیتر در بسیاری از استانهای کشور وجود ندارد اما توانستیم سال گذشته با تخصیص اعتبارات نسبت به خرید آن برای گیلان اقدام کنیم که اتفاقا در عملیات اطفای حریق تالاب بین‌المللی انزلی بسیار کمک کار واقع شد.

 

وی از انجام حدود ۱۱۰‌ سورت پرواز توسط بالگردهای ویژه اطفا حریق تالاب انزلی خبر داد و اظهار داشت: همکاری‌های خوبی که در این میان بین دستگاه‌ها شکل گرفت و باعث شد تا بتوانیم راحت‌تر از تالاب امیرکلایه نسبت به خاموش کردن آتش تالاب انزلی اقدام کنیم زیرا در تالاب امیرکلایه با آتش‌سوزی لاش برگ‌ها که خاموش کردن آنها زمان زیادی می‌برد مواجه بودیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان هم‌صدایی را در عملیات اطفای حریق تالاب‌های گیلان بی‌نظیر خواند و عنوان کرد: ورود به موقع رئیس کل دادگستری گیلان، دادستان‌ها و تاکید ایشان در برخورد با عوامل آتش سوزی‌ها همگی پشتوانه ما برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری در سطح استان است.

 

مرادی ضمن اعلام درخواست ویژه برای ایجاد پایگاه اطفای حریق در تالاب بین‌المللی انزلی اذعان کرد: این خواسته مهم استان گیلان است و به استاندار گیلان هم عرض کردم که باید اعتبارات لازم را به حوزه محیط زیست استان تزریق کرد و این پایگاه را با امکانات و تجهیزات مورد نیاز اطفای حریق در تالاب انزلی راه‌اندازی کنیم زیرا در این صورت علاوه بر خاموش شدن زودتر آتش دیگر نیاز به تیمهای عملیات پشتیبان هم نخواهد بود.

 

کد خبر 1212978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha