صلح امام حسن(ع) ریشه فتنه‌های صدر اسلام را خشکاند

سربندی گفت: صلح امام حسن(ع) ریشه فتنه‌های صدر اسلام را خشکاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، زهرا سربندی در جمع قرآن آموزان موسسه قرآنی بیت الزهرا(س) آران و بیدگل در شام شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: طبق تحقیقات تاریخی و تاکید علما و مراجع روز هفتم ماه صفر به عنوان روایت موثق در تاریخ شهادت امام حسن مجتبی(ع) ذکر شده است.

 

مبلغه دینی و قرآنی مؤسسه قرآنی بیت الزهرا (س) آران و بیدگل افزود: در روایات اهل بیت(ع) ثواب های بی شماری برای گریه کنندگان در عزای امام حسن (ع) ذکر شده است فرموده اند زائران حضرت در روی پل صراط قدم‌هایش نخواهد لرزید.

 

سربندی ادامه داد: مظلومیت و غربت امام حسن(ع) بسیار بالاست و زحمات آن حضرت برای حفظ اسلام همچنان ناشناخته است. معاویه نقشه های بسیاری برای نابود کردن شیعیان در سر داشت تا جایی که می خواست  آنان را دستگیر کند و مردانشان را به جای غلام و زنان را به جای کنیز در بازار بفروشد که صلح امام حسن مجتبی علیه السلام این قضیه را منتفی کرد و ریشه فتنه های صدر اسلام را خشکاند.

 

این پژوهشگر قرآنی ادامه داد: تاریخ همواره تکرار می شود، در زمان ما هم عده ای به مدافعان حرم ایراد می‌گرفتند و اهمیت اقدامات حاج قاسم سلیمانی در نابودی داعش را تا قبل از شهادتش درک نمی کردند.

 

سربندی در ادامه  با اشاره به فرارسیدن ایام پیاده روی اربعین حسینی گفت: زائران حرم های مطهر به دو دسته تقسیم می شوند گروهی از آنان میهمان و گروهی میزبان می شوند در سفر اربعین هم  این موضوع مشاهده می شود، گروهی مسافر کربلا  و گروهی خادم موکب های پذیرایی زائران می شوند و هر دو گروه سوار بر سفینه النجاة حسین(ع) هستند.

 

مبلغه دینی و قرآنی موسسه قرآنی بیت الزهرا (س) آران و بیدگل با اشاره به اینکه نوکری در دستگاه اهل بیت (ع) لیاقت می خواهد و نصیب هر کسی نمی شود، افزود: امام حسن مجتبی (ع)سفره دار بودند و اهل اطعام  کسانی که در سفره های اهل بیت از مردم پذیرایی می کنند و گردانندگان هیئت ومجالس روضه هستند نزد اهل بیت (ع) ارج و قرب ویژه‌ای دارند.

 

زهرا سربندی افزود: اهل بیت(ع)مدیون کسی نمی شوند کوچکترین قدمی که برای خدمت به مجالس اهل بیت برداشته می شود را به بهترین وجه جبران می کنند.

کد خبر 1212982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha