افزایش سواد حقوقی و قضائی مردم یکی از نیازهای جامعه امروز است

مرتضوی افزایش سواد حقوقی مردم را یکی از نیازهای جامعه امروز با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی همچون آشنایی با جرائم، معرفی کتا‌بهای مناسب با محوریت قوانین می‌تواند مردم را در کسب آگاهی لازم یاری کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید امیر مرتضوی» در مراسم امضای تفاهم نامه با اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌ های اجتماعی یک امر فرا سازمانی است، اظهارداشت: این بدان معناست که این مسئله مختص به حوزه و قوه قضایی نیست بلکه مشارکت و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی را می طلبد و یکی از تاثیرگذارترین این دستگاه ها که نقشی نیز برای آن در این حوزه تعریف شده است، کتابخانه‌های عمومی هستند.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به تغییر کارکرد کتابخانه های عمومی می توان از این ظرفیت برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و دوره های آموزشی متنوعی در راستای افزایش سواد حقوقی و قضائی مردم استفاده کرد، چرا که یکی از اصلی ترین دلایل ارتکاب جرم، عدم آگاهی است.

 

مرتضوی افزایش سواد حقوقی و قضائی مردم را یکی از نیازهای جامعه امروز با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی عنوان کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی همچون آشنایی با جرائم، معرفی کتا‌بهای مناسب با محوریت قوانین در حوزه‌های مختلف می‌تواند مردم را در کسب آگاهی لازم یاری کند.

 

وی با اشاره به آثار فاخر منتشر شده در این حوزه توسط نویسندگان، وکلا و قضات، اظهار داشت: معرفی این قبیل کتاب‌ها می‌تواند یکی از راهکارهای مناسب در این مسیر باشد.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با اشاره به انجام کار فرهنگی به جای حبس در جرایم کوچک، گفت: می‌توان این قبیل افراد را تشویق به مطالعه کتاب و معرفی آن به جای گذران دوران حبس کرد. همچنین می‌توان با تقدیر از آنان با حضور ائمه جمعه شهرستان‌ها انگیزه لازم برای استمرار در این کار را برای آنان فراهم ساخت.

کد خبر 1212985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha