اسلامی شدن دانشگاه ها نیازمند اراده همگانی است

سردار مسلمی با بیان اینکه در بحث اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها جنس اعتقاد و اراده ما باید از جنس یقینی باشد، گفت: دست اندرکاران اجرایی شدن این سند بدانند تا زمانی که ولایت مداری و ولایت پذیری محض نباشد این سند راهی به جایی نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» امروز(۱۴شهریور) در نشست مسئولان دانشگاهی برای همفکری و هم افزایی در جهت اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی  ساری برگزار شد، با بیان اینکه اگر مدیر و فرد تصمیم گیر و تاثیرگذار در دانشگاه اراده و یقین به یک موضوعی نداشته باشد قطعا آن کار به نتیجه نخواهد رسید، اظهار کرد: در بحث اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها جنس اعتقاد و اراده ما باید از جنس یقینی باشد.

 

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه مطابق این سند بالادستی دانشگاه اسلامی در افق ۱۴۰۴باید با اتکال برقدرت لایزال الهی و در راستای احیای تمدن اسلامی ایرانی برخوردار از چشم اندازهای فرهنگی تربیتی، آموزشی، مدیریتی و پژوهش و فناوری که هر یک دارای مولفه هایی است باشد، گفت: تعمیق و نهادیه سازی معارف و آموزه های اسلامی در دانشگاه ها، تحق آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، تولید دانش تمدنی، تعمیق خردورزی و عقلانیت و تقویت روحیه آزاداندیشی و خلاقیت در دانشگاه ها، دستیابی دانشگاه ها به اقتدار علمی، فرهنگی و اقتصادی در جهان اسلام و منطقه، توسعه عدالت آموزشی، توسعه تعامل علمی در عرصه های بین المللی و دستیابی به مرجعیت علمی در جهان اسلام و منطقه، گشترس تعامل حوزه و دانشگاه، تحقق سبک صحیح زندگی اسلامی، ارتقای مستمر و نظام مند بعد علمی، مهارتی و اخلاقی دانشگاهیان، مشارکت حداکثری دانشگاهها در تمدن سازی نوین اسلامی  و احیا و ارتقای نقش خانواده در فرآیند تعلیم و تربیت اهداف کلان این سند می باشد.

 

وی با بیان اینکه در تمام اجزای دانشگاه به عنوان ارکان اجرایی باید این سند اجرایی شود، افزود:بیست و پنجم تیر ماه سال ۱۳۹۲این سند به تصویب رسیده است و با وجود راهبردهای متنوع و کاربردی بهانه ای برای به تاخیر افتادن اسلامی شدن دانشگاه ها پذیرفته نیست.

 

سردار مسلمی به قدرت نرم استکبار که برای تسلط به کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی در دست استفاده دارد اشاره و بیان کرد: استکبار با قدرت اقتصادی خود با مرجعیت قرار دادن دلار خود حکومت می کند و همه دنیا می داند بخش اعظمی از دلارهایی که چاپ می شود پشتوانه مالی ندارد اما کشورها از آن حمایت می کنند. همچنین در بخش فرهنگی نیز دشمن با  استفاده از ابزار روز، سبک زندگی خود را بر دنیا تحمیل کرده است.

 

وی با اشاره امپراطوری رسانه ای که دراختیار نظام سلطه است و جنگ شناختی و ادراکی که به واسطه این قدرت به راه انداخته، گفت: متاسفانه به واسطه مهندسی افکار و جنگ شناختی دشمن، روز به روز جریان انقلابی ریزش پیدا می کند و در صف دشمن فرار می گیرند.

 

سردار مسلمی با بیان اینکه مهندسی افکار دشمنان انقلاب، اختلافات و فاصله نسلي قابل توجهي را بين نسل جوان و والدين آنان ايجاد كرده است، افزود: بخش زیادی از این فاصله نسلی نتیجه فعالیت رسانه ای دشمن است.

 

وی با بیان اینکه در احادیث و روایات معتبر دینی از اهمیت علم بسیار گفته شد اما در کشور به درستی مورد استفاده قرار نگرفت درحالیکه دشمن به خوبی درحال بهره گرفتن از قدرت علمی است، گفت: مقام معظم رهبری به اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها  نظر دارن د و امید است این مهم در استان مازندران محقق شود.

 

سردار مسلمی خواستار تشکیل دبیرخانه اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها در دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران شد، ادامه داد: تلاش داریم به اجرایی شدن این سند کمک کنیم.

 

وی ضمن یادآوری خاطره ای از سردار شهید قاسم سلیمانی در بحث ولایت پذیری،‌گفت: شهید سلیمانی ذوب در ولایت بود، ولایت پذیری شهید سلیمانی بی همتا بود. دست اندرکاران اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه ها بدانند تا زمانی که ولایت مداری و ولایت پذیری محض نباشد این سند راهی به جایی نخواهد برد.
 

کد خبر 1212989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha