لزوم درج عنوان «شیراز، شهر جهانی صنایع‌ دستی» در بسته ‌های صنایع ‌دستی

محسن نژاد گفت: ضمن برند سازی در تولید و فروش محصولات صنایع‌ دستی فارس باید به درج عنوان «شیراز، شهر جهانی صنایع‌ دستی» در بسته ‌های صنایع ‌دستی توجه ویژه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «سید موید محسن نژاد» در همایش و نمایشگاه ملی «هفت گوهرسنگ پارسی» که همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوریحان بیرونی در آرامگاه سعدی برگزار شد، گفت: برگزاری رویدادهای گردشگری با توسعه همکاری های بخش دولتی و بخش خصوصی، تقویت خواهد شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس افزود: محصولات صنایع ‌دستی به ‌ویژه گوهرسنگ ‌ها با توجه ویژه به بسته ‌بندی، می ‌توانند ارزش ‌افزوده واقعی خود را به ظهور برسانند و ضمن برند سازی در تولید و فروش محصولات صنایع‌ دستی فارس باید به درج عنوان «شیراز، شهر جهانی صنایع‌ دستی» در بسته ‌های صنایع ‌دستی توجه ویژه کنیم.

وی اضافه کرد: استان فارس به‌ عنوان میزبان رویدادهای مرتبط با صنایع‌ دستی باید تعریف شود و رویدادهای حراجی محصولات صنایع ‌دستی در تبدیل استان فارس به یک مقصد گردشگری رویداد محور موثر است.

محسن نژاد تاکید کرد: میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی مکمل یکدیگر هستند و استان فارس دارای عنوان های «شهر جهانی صنایع ‌دستی شیراز» و «منبت آباده» و «شهر ملی دست ‌بافته ‌های عشایری فیروزآباد» را داریم که شهرداری‌ های این سه شهر باید دبیرخانه‌ های شهرهای جهانی و ملی را در حوزه اجرا فعال کنند.

وی ادامه داد: تجاری ‌سازی صنایع ‌دستی و وارد شدن صنایع دستی به خانه‌ های مردم یک ضرورت است و در برند سازی باید با شناخت صحیح از بازارهای هدف قوی تر عمل کنیم.

«رهام کیایی»، مدیرکل آموزش‌ فنی و حرفه ‌ای استان فارس نیز در این همایش گفت: گوهرتراشی یک حرفه مهارتی است که رشته گوهرتراشی علاوه بر شیراز در ۱۰ شهرستان استان فارس در آموزشگاه‌ های فنی و حرفه ‌ای آموزش داده می ‌شود و افرادی که موفق به اخذ گواهیمنامه مهارتی می شوند برای اخذ تسهیلات خود اشتغالی از طریق بانک های عامل می توانند اقدام کنند.

خاطر نشان می شود، همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوریحان بیرونی از سردیس مرمریت ابوریحان بیرونی در این همایش رونمایی شد.

کد خبر 1213012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha