افتتاح ۴۰ طرح و پروژه آب و فاضلاب در استان فارس در هفته دولت

صادق پور گفت: ۴۰ طرح و پروژه آب و فاضلاب به ارزش سه هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال طی هفته دولت در استان فارس گشایش یافت که شامل ۳۹ پروژه آبرسانی و یک طرح فاضلاب بود که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «علی جان صادق پور»، امروز (دوشنبه 14 شهریور) ضمن دعوت از سرمایه گذاران و خیرین نیکوکار برای اجرای طرح های آب و فاضلاب در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: ۴۰ طرح و پروژه آب و فاضلاب به ارزش سه هزار و 857 میلیارد ریال طی هفته دولت در استان فارس گشایش یافت که شامل ۳۹ پروژه آبرسانی و یک طرح فاضلاب بود که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شدند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس افزود: امیدواریم با بهره برداری از این طرح ها و پروژه ها شاهد وضعیت مطلوب تر آبرسانی در شهرها و روستاهای استان باشیم.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته، عملیات اجرای طرح ها و پروژه های آبرسانی خوبی در نقاط مختلف فارس آغاز شده یا به بهره برداری رسیده است و اطمینان داریم در آینده نزدیک در بسیاری از نقاطی که به دلیل خشکسالی های سنواتی دچار بحران کم آبی هستند، به شرایط مطلوب تری برسیم.

صادق پور اعلام کرد: شرکت آبفا استان فارس از ۲ حلقه چاه، 26 هزار و 900 کیلومتر خط انتقال آب، هشت باب مخزن با ظرفیت پنج هزار و 550 متر مکعب، چهار باب ایستگاه پمپا ، ۴۰۰ متر خط انتقال برق، اصلاح و توسعه 29 هزار و 200 متر شبکه توزیع آب شرب و ... بهره برداری کرده است.

وی ادامه داد: آبفا استان فارس با صرف اعتباری به ارزش سه هزار و 220 میلیارد ریال به اجرای یک باب تصفیه خانه، ۵۹ هزار متر خط انتقال و شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر کازرون به مناسبت هفته دولت اقدام کرد که جمعیتی بالغ بر ۱۰۳ هزار نفر از مزایای آن منتفع شده اند.

صادق پور گفت: امیدواریم با پیگیری مداوم و تلاش مستمر حدود ۵۵ طرح و پروژه آبرسانی در استان را برای بهره برداری در دهه مبارک فجر آماده کنیم.

وی با تاکید بر نقش موثر خیران در پروژه های آبرسانی بیان کرد: در مناطق جنوب استان فارس خیرین با احداث آب انبارهایی که از نظر کمیت در دنیا بی نظیر است در پیشه فاخر آبرسانی به مردم نقش آفرینی کرده اند و طی سالها شاهد مشارکت خیران در اجرای طرح های مختلف آبرسانی همچون احداث مخزن، خطوط انتقال آب، شبکه های توزیع آب شهری، حفر چاه و ... در استان هستیم.

وی اعلام کرد: شرکت آبفا استان فارس با توجه به ظرفیت های قانون بودجه ی سال ۴۰۱، طرح ها و پروژه های خوبی در حوزه های آب و فاضلاب را مطالعه و برای اجرای آنها، برنامه ریزی و هدف گذاری کرده است که تحقق آنها موجب ارتقای قابل توجه بهبود شاخص های بهره مندی از آب شرب و شاخص های بهداشتی و زیست محیطی در حوزه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در فارس خواهد شد.

کد خبر 1213024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha