کتاب «ضرب آهنگ عشق« در تیران و کرون رونمایی شد

کتاب «ضرب آهنگ عشق« روایتگر توالی ضربه های عاشقانه هنرمند دهقی است که پس از گردآوری و تالیف با حضور اهالی فرهنگ و هنر در تیران و کرون رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، کتاب «ضرب آهنگ عشق« یادنامه ای زندگی استاد قلمزنی «رجبعلی راعی« اهل و ساکن دهق از توابع شهرستان نجف آباد است که به همت اقبال صالحی گردآوری و تالیف شده است.

 

قلمزنی یکی از رشته های هنری منحصر به فرد در استان اصفهان است که به دست افراد هنرمند توسعه یافته و دوش به دوش به نسل جدید رسیده که رجبعلی راعی از جمله فعالان این حوزه بوده و شاگردان زیادی را تربیت کرده و نکوداشت این هنرمند در ادوار گذشته با حضور فعالان فرهنگی و هنری برگزار شد.

 

«ضرب آهنگ عشق« روایتگر توالی ضربه های عاشقانه ای است که با دستان رجبعلی راعی این فرد خلاق و هنرمند پیکره قلمزنی را جلا بخشیده است.

 

این کتاب برگرفته از مطالبی پیرامون هنر قلمزنی و مقالات اساتید و پژوهشگران پیرامون شخیصت رجبعلی راعی و تصاویری از نمایشگاه ها و بازدید های مسئولان از آثار او می باشد.

 

جمع آوری مطالب و تدوین یادنامه

 

مولف کتاب «ضرب آهنگ عشق« اظهارداشت: پس از برگزاری نکوداشت رجبعلی راعی در منطقه مهردشت نجف آباد، صاحبان و دوستداران فرهنگ و هنر جمع آوری مقالات و محتوای این مراسم و تدوین یک کتاب را پیشنهاد دادند.

 

«اقبال صالحی» با بیان اینکه برای تدوین این کتاب دو سال زمان صرف شد، افزود: با تلاش راعی، فرزندان و اهالی فرهنگ و هنر مطالب گردآوری شد و در قالب این کتاب به چاپ رسید.

 

وی ادامه داد: کتاب «ضرب آهنگ عشق« فرصتی شده تا تلاش های یک هنرمند و زندگی او برای آیندگان حفظ شود و نسل های بعدی از آن بهره ببرند.

 

تالیف یادنامه رجبعلی راعی عامل ماندگاری هنر و هنرمند

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آیین رونمایی از کتاب «ضرب آهنگ عشق« گفت: رجبعلی راعی از هنرمندان شاخص استان اصفهان به حساب می آیند که خدمات این هنرمند منشا خیر و برکت بوده است.

 

«علی تمنایی« افزود: تالیف یادنامه رجبعلی راعی عامل ماندگاری هنر و هنرمند است و این اقدام ارزشمند ماندگار و سبب جریان سازی فرهنگی و هنری خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه استان اصفهان مهد پرورش بسیاری از هنرمندان است، خاطرنشان کرد: تالیف یادنامه آنان و برپایی نمایشگاه از آثار و تولیدات فاخر هنری به جریان سازی و انتقال هنر کمک می کند.

 

هنر همواره در زندگی اساتید و هنرمندان جاری است

 

اهالی فرهنگ و هنر و اساتید برجسته در رشته های هنری در این نشست به تلاش های هنرمندان از جمله رجبعلی راعی اشاره کردند و این نشست فرصتی برای تعامل و گفتگوی فعالان این حوزه شد.

 

فرزند رجبعلی راعی معتقد است، اگر پدرش بخواهد زندگی خود را از اول و دوران کودکی آغاز و تا به امروز ادامه بدهد بازهم کار هنری خواهد کرد.

 

«رجبعلی راعی« در این نشست با اشاره به اثر هنر انتقال مفاهیم گفت: باید این قابلیت مهم برای ارزش گذاری در جامعه استفاده شود.

 

به اعتقاد این هنرمند فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در اشاعه هنر اصیل ایرانی و شخصیت دهی به هنرمندان و جذب نسل جدید کارآمد است.

کد خبر 1213055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha