تجمع اربعین در شهرستانها همان جلوه حضور در کربلا را دارد

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه تجمع اربعین در شهرستانها همان جلوه حضور در کربلا را دارد برگزاری باشکوه مراسم اربعین در شهر انزلی را خواستارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گیلان، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» امشب (دوشنبه، 14 شهریور ) در جلسه هماهنگی تجمع اربیعن در فرمانداری انزلی اظهار داشت: برای برگزاری باشکوه اربعین در این شهرستان باید تبلیغات محیطی گسترده ای برای حضور پرشور مردمی در کنار شرکت هیئت های مذهبی و بسیجیان داشته باشیم.

 

امام جمعه انزلی بر تشکیل کمیته های مختلفی برای برگزاری مراسم مذهبی تاکید کرد و افزود: تشکیل کمیته های مختلف از جمله کمیته روستایی در برگزاری مراسم های مذهبی عمومی از قبیل همایش اربعین می تواند در هرچه باشکوه برگزار شدن اینگونه مراسم ها بسیار تاثیر گذار باشد.  

 

وی با اشاره به وجود 100 هیئت های مذهبی در شهرستان بندرانزلی از این هیئت ها خواست تا پای کار باشند و گفت: اربعین نماد سیدالشهدا (ع) است لذا با اعلام فراخوانی باید حضور مردم را بصورت سازمان یافته در این مراسم داشته باشیم.

 

شمس‌الدین بابیان اینکه در این مراسم نوع مداحی ها باید جذابیت داشته باشد خاطرنشان کرد: تجمع اربعین در شهرستانها هم همان جلوه حضور در کربلا را دارد لذا امسال نسبت به سال‌های گذشته باید بهتر برگزار شود.

کد خبر 1213077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha