لزوم بهره گیری از قرآن برای پیاده سازی سبک زندگی الهی

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: قرآن به عنوان کتاب دینی یکی از منابع مهم برای پیاده سازی سبک زندگی الهی است که بشر باید در مسیر سعادت از آن بهره گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» امروز (15 شهریور) به ستاد خبری چهل و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن اوقاف اظهار داشت: باورها و اعتقادات دینی نقشی اساسی در تحکیم خانواده دارد لذا برای داشتن زندگی متعادل باید از آموزه های قرآنی و توصیه های دینی بهره گرفت.

 

وی افزود: افرادی که به سبک قرآن زندگی عمل می کنند در وهله اول به نماز اهمیت ویژه ای می دهند و همچنین برخورد شایسته با اعضای خانواده، به یاد خدا بودن و رعایت انصاف را در روابط اجتماعی همواره مد نظر دارند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی بر لزوم مدیریت سبک زندگی آن هم به شیوه الهی تاکید کرد و گفت: قرآن بهترین خیرخواه برای انسان است لذا به عنوان کتاب هدایت بشر باید برای رسیدن به حیات طیبه مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی عمل به دستورات قرآن را لازمه داشتن زندگی اجتماعی مطلوب دانست و افزود: برای رسیدن به حیات طیبه باید به قرآن مراجعه کنیم و بایدها و نبایدهای آن را بر خود لازم بدانیم.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه پایبندی انسان به مجموعه ای از بایدها و نبایدها سبک زندگی نام دارد گفت: این سبک زندگی باید مطابق هنجار و هندسه ای که خداوند تعریف کرده باشد.

 

وی با اشاره به اینکه بهترین سبک زندگی همان سبک قرآن است، ادامه داد: با رواج سنت های بسیار سخیف در جوامع بشری که ناشی از جاهلیت مدرن است و جامعه امروز را تحت‌الشعاع قرار می دهد باید همواره به قرآن مراجعه شود.

 

این کارشناس مذهبی با تاکید بر لزوم پیوند انسان با سبک زندگی قرآنی گفت: مهمترین نیاز بشر آرامش و زندگی بی دغدغه است که تنها این مهم را می توان در زندگی اسلامی و قرآنی جستجو کرد.

 

وی رسالت مهم پیامبران را نیز اصلاح سبک زندگی بشر عنوان کرد و گفت: اسلام بزرگترین دستاوردها را در مبارزه با جاهلیت داشته لذا قطعا کامل ترین دین برای الگوگیری بشر است تا توحید، عدالت و صلح در جامعه پیاده سازی شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه قرآن به عنوان یک کتاب کامل برای هدایت بشر نازل شده است، گفت: از آنجایی که خداوند نسبت به بندگانش لطف داشته و خواسته در مسیر سعادت قرار گیرند این کتاب را بر نبی مکرم اسلام (ص)، نازل کرد.

 

وی یادآور شد: فرد مسلمان که در مقام تسلیم مقابل پروردگار ایستاده باید به نظام بندی و ضمانت اجرایی احکام الهی ایمان داشته باشد و از ظرفیت معصومین برای بهره گیری از احکام الهی استفاده کند.

 

وی قرآن را به مثابه داروخانه ای دانست که شفای مریضی های روحی انسان ها در آن خلاصه شده است و البته قرآن باطنی دارد که نیازمند تفسیر بوده و پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام بهترین مفسران قرآن هستند که همواره در مسیر زندگی قرآن باید به آنها تاسی جوییم.

 

وی یادآور شد: از همین رو  وقتی صحبت از سبک زندگی قرآنی و اسلامی است باید رفتار اهل بیت علیهم السلام مورد توجه باشد.

 

وی برگزاری مسابقات قرآن را از برنامه های مهم فرهنگی در سطح جامعه دانست و گفت: ایجاد فضای معنوی که همه ساله شاهد آن هستیم در تشویق و ترغیب به سوی تعالیم قرآنی به خصوص برای نسل جوان موثر است.

 

 

 

 

کد خبر 1213086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha