فعالیت  ۴۱۲ چاپخانه در  استان

نوروزی گفت: ۴۱۲ چاپخانه در استان به فعالیت مشغول بوده و ۲۹ واحد جدید نیز در حال صدور مجوز هستند،

«علیرضا نوروزی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی، گفت: ۴۱۲ چاپخانه در  استان به فعالیت مشغول بوده و ۲۹ واحد جدید نیز در حال صدور مجوز هستند،

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: از این تعداد ۲۱۶ چاپخانه در شهرستان ارومیه و ۱۹۶ واحد در گستره ۱۷ شهرستان فعال هستند؛ اکنون چاپخانه‌های استان علاوه بر پاسخگویی به نیازهای چاپ و بسته‌بندی داخلی، سفارش‌های چاپی زیادی از استان‌ها و کشورها دارند.

این مسئول گفت: چاپخانه‌های استان در زمینه‌های پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ و با انواع مختلف چاپ سنتی، افست، لیتوگرافی، فلکسو و روتوگراور، سیلک، دیجیتال و چاپ خاص در استان فعالیت دارند.

وی افزود: امروزه اهمیت و جایگاه صنعت چاپ برکسی پوشیده نیست و این صنعت در بطن خود ارتباط بسیار گسترده‌ای با هنر و فرهنگ دارد و این امر اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

نوروزی ادامه داد: صنعت چاپ حساس‌ترین نقش را در توسعه فرهنگی و اجتماعی یک جامعه برعهده دارد و هرچه این صنعت پیشرفت و توسعه بیشتری پیدا کند میراث مکتوب یک کشور با کیفیت برتری به آیندگان سپرده خواهد شد.

وی گفت: فرسوده بودن امکانات و تجهیزات صنعت چاپ استان مشکلی دیگر به مشکلات این صنف اضافه کرده و او را از رسیدن به حق خود بازداشته استغ که در این راستا بانک‌ها در اعطای تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی صنعت چاپ استان باید همکاری داشته باشند.

کد خبر 1213225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha