هشدار شیخ اسد قصیر در برنامه «فی المیزان» درباره پدیده خطرناک تحریف

شیخ اسد محمد قصیر استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر علوم اسلامی در شبکه الکوثر درباره «تحریف و جعل حدیث از زبان صحابه» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه شبکه الکوثر ،شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» شبکه الکوثر گفت : یک پدیده جدی درخصوص تحریف وجود دارد و آن نسبت دادن روایات به دروغ به یکی از صحابه یا تابعین بزرگ است.  
این پژوهشگر علوم اسلامی تاکید کرد : در بخاری و مسلم روایات جعلی فراوانی از زبان ام المومنین عايشه و ابن عباس و ساير صحابه وارد شده است.
شیخ اسد محمد قصیر افزود: نافع بن عمر شاهدی بر این ماجرا است که روایات زیادی دارد و مشهور است و نزد اهل سنت به آن سند ذهبی گفته می شود. 
وی اضافه کرد : روایات زیادی را نیز در زمان حیات او به دروغ به او نسبت می دادند تا جایی که نافع از آن تعجب کرد و گفت من آنها را نقل نکرده ام. نمونه آن این است که در کتاب «المجروحین من المحدثین و الضعفاء و المتروکین» از ابن حبان البستی می گوید : شنیدم لیث بن سعد ، شیخی از اسکندریه را نزد ما آورد که از نافع روایت می کرد و نافع در آن روز زنده بود. پس نزد او آمدیم و احادیث زیادی از نافع نقل کرد و چون شیخ رفت، آن احادیث را برای نافع فرستادیم، و او حتی یکی از این احادیث را نمی شناخت. نافع به اصحاب خود گفت : این از شیاطینی است که حبس شده اند.»
برنامه «فی المیزان» شنبه شب‌ها در ساعت 22:30 به وقت تهران (21 به وقت مکه مکرمه) به صورت زنده از شبکه الکوثر پخش می شود. 

کد خبر 1213239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha