کشتی نجات امام حسین(ع) مجاهدان ظهور را تربیت می‌کند

یک کارشناس مهدوی با بیان اینکه حاج قاسم شدن برای امام زمان(عج) فقط به شعار و سرود نیست، گفت: می‌شود با کشتی نجات امام حسین(ع) مجاهد فی سبیل الله در مسیر ظهور امام زمان(عج) تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، در آستانه اربعین حسینی و روزهایی که با حماسه پیاده روی عظیم آن حضرت(ع) همزمان شده است در گفتگو با حجت الاسلام «سیدعلی باقری»، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت درباره تربیت مهدی‌یاوران در کشتی نجات سیدالشهداء(ع) گفتگو کرده ایم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

 

پیاده روی اربعین حسینی و زیارت حضرت اباعبدالله(ع) با این کیفیت و از این طریق چه مسیری را پیش روی منتظران امام زمان(عج) می گشاید؟

 

بنابر تصریح روایات، امام حسین(ع) کشتی نجات هستند البته باید توجه داشت این کشتی صرفاً کارش این نیست که غرق‌شدگان را نجات دهد بلکه حتی می تواند انسان را تا قله های بسیار رفیع سیر دهد. لذا می توان از این کشتی نجات صرفاً برای نجات از گناهان و آلودگی ها استفاده کرد و یا برای فتح قله های رفیعی که انسان به تنهایی توان صعود به آنها را ندارد، بهره برد، امام حسین(ع) هم راه را نشان می دهد و هم برای طی مسیر کمک می کند.

اگر ما در آستانه ظهور امام زمان(عج) باشیم و اگر به تعبیر سرود «سلام فرمانده» می خواهیم بهجت و حاج قاسم حضرت حجت(ع) شویم، باید هدفمان را بر این بگذاریم که هر چه می توانیم برای امام زمان(عج) انجام دهیم.

این علم و آگاهی، پیمودن نیمی از راه است که بدانیم به تعبیر قرآن می خواهیم با دین حداکثری مجاهد در راه حضرت(عج) باشیم یا آنکه قائد و نشسته. قطعا بدون کمک سیدالشهداء(ع) و اربعین و عزای حضرت(ع) این شناخت به دست نمی آید.

 

اربعین و پیاده‌روی حماسی آن چه آموزه هایی در مسیر یاری امام زمان(عج) دارد؟

 

فتح قله ها شیرین اما سخت و نیازمند لوازم و آمادگی هایی است، بهجت و حاج قاسم شدن فقط به شعار و سرود نیست ... خداوند در سوره مبارکه صف، آیه  پاسخ این سوال را به خوبی می دهد و می فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ* تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ ...». قرآن به اهل ایمان می فرماید، دوباره ایمان بیاورید، مهمترین شاخصه در فتح قله های یاری امام زمان(عج) ایمان قوی است.

 

چطور می توان این ایمان را تقویت کرد و در مسیر انتظار و زمینه سازی ظهور از آن بهره گرفت؟

 

از برجسته ترین عوامل تقویت ایمان آن است که بدانیم خیلی از ما توان برداشت صحیح از آیات و روایات را نداریم، قرآن می فرماید باید اهل ذکر آیات را تبیین کنند تا بندگان دچار اشتباه نشوند.

امروز در جامعه ما بدل و فیک جنس اصل بسیار است، مثل بدلیجات مباحث دینی، لذا باید دین را از سرچشمه گرفت تا دچار آلودگی ها نشویم؛ سرچشمه آنجا است که امام حسن عسکری(ع) فرمودند: عالمان دینی که نسبت به دنیا زاهدند

امروز خیلی ها ادعای دین دارند اما ادعاهایشان باطل است مثل برخی جریان های انحرافی که در اربعین جولان می دهند.

برای مصونیت خوب است با مراجع و علما خود را تطبیق دهیم، خود را با مرجعیت شیعه همراه کنیم، البته باید مراقب بود چون بدل مرجعیت نیز در قالب عمامه های انگلیسی بروز کرده اند!

مرحوم آیت الله ناصری می فرمود: اگر می خواهید از فتنه های آتی در امان باشید، حواستان به مقام معظم رهبری باشد.

 

چطور از طی مسیر زیارت امام شهید(ع) به شاهراه یاری امام حی(عج) برسیم؟

مجاهدت در راه خدا با جان و مال، به تمرین عملی نیاز دارد چه در عمل به واجبات و چه در ترک محرمات و به ویژه در عمل به مستحبات که بعضاً به ترک آنها بی توجهیم و نمی دانیم غفلت از مستحبات چه خسرانی به ما وارد می کند در حالی که امام حسین(ع) قبل از جهاد، یک شب از دشمن مهلت گرفتند تا به تلاوت قرآن و نماز مستحبی بپردازند، شب عاشورا، امام حسین(ع) از مستحبات دل نمی کندند!

می شود با کشتی نجات امام حسین(ع) مجاهد فی سبیل الله در مسیر ظهور امام زمان(عج) تربیت کرد؛ همه زوایای عاشورای حسینی حیات‌بخش است اربعین نیز چنین و پیامش آن است که پیام آوری عاشورا این نهضت را زنده نگاه می دارد، حضرت زینب(س) به ما یاد می دهند، با تحمل سختی ها است که مجاهدان پرورش می یابند؛ پرچمدار جهاد تبیین که رهبری معظم انقلاب بر آن تاکید دارند حضرت زینب(س) هستند منتظران در اربعین این درس را از کاروان حسینی یاد می گیرند که در مسیر حق حرکت کنند.

 

کد خبر 1213257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha