شهیدستان بخشی از هویت مردم البرز است/ دبیرستانی با یاد و نام بیش از ۴۰۰ شهید

طی نشست کارگروه کنگره ۲ سالانه شهدای استان البرز با جمعی از مسئولان سپاه و آموزش و پرورش در دفتر شهیدستان کرج حضور پیدا کرد و این سرفصلی شد برای پرداختن به اهمیت موضوع ثبت ملی شهیدستان کرج.

به گزارش خبرگزاری شبستان  البرز به نقل از مدیر شهیدستان کرج، روایت شهیدستان کرج همواره یکی از دغدغه های دلسوزان و متولیان فرهنگی استان البرز است، چرا که این مأمن علم و ایمان، خاستگاه معراج دانش آموزانی است که جان خود را در طبق اخلاص نهاده اند. 

 

« سردار کرمی» طی نشست کارگروه کنگره ۲ سالانه شهدای استان البرز با جمعی از مسئولان سپاه و آموزش و پرورش در دفتر شهیدستان کرج حضور پیدا کرد و این سرفصلی شد برای پرداختن به اهمیت موضوع ثبت ملی شهیدستان کرج. 

 

دبیر کنگره شهدای استان البرز در این دیدار با بازدید از نمایشگاه دیواری تصاویر شهدای شهیدستان کرج بیان کرد: از شاخص های برنامه ریزی کنگره استانی شهدای البرز توجه به شهدای شهیدستان است. تولید فیلم، کتاب های صوتی و پیگیری ثبت ملی مدرسه، تدوین تاریخ شفاهی و تألیف کتاب از جمله اهداف این طرح است.

 

 

« رضا قاسم پور» نیز اظهار کرد: در طول سه سال گذشته تلاش های مستمر، هدفمند و موثری جهت احیای نرم افزاری و سخت افزاری دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

 

مدیر دبیرستان شهیدستان انقلاب اسلامی کرج افزود: ثبت معنوی استانی در شورای فرهنگ عمومی به ریاست امام جمعه، تعمیر و تجهیز شهیدستان، بازدید مسئولان و نخبگان ملی و استانی از شهیدستان، هیات امنایی شدن مدرسه، غبار روبی از سیمای تابناک شهدا در قالب استقرار کلکسیون عکس شهدا ،ساخت وبلاگ اختصاصی شهدا از جمله اقدام های صورت گرفته است.

 

قاسم پور تصریح کرد: نتشار نشریه تخصصی شهیدستان، رایزنی های گسترده برای ثبت ملی مجموعه تنها گوشه هایی از اقدامات سه ساله مسئولین مجموعه بوده و در یک کلام شهیدستان کرج مهیای جهش کیفی و فصل پروانه شدن است.

 

مسئله معارض تعیین تکلیف گردد

استاد دانش کهن معاون فرهنگی بنیاد شهید استان البرز با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولین و مدیران کل مرتبط در مجموعه افزود: برای ثبت ملی شهیدستان ابتدا باید مسئله معارض حل و فصل گردد ما آماده بازنگری در کم و کیف آمار و مستندات شهدای دانش اموزی شهیدستان هستیم.

 

برای احیای شهیدستان در کنارتان می مانیم

 

جلالی مهر رئیس هیات امنای شهیدستان و خیر ملی مدرسه ساز ضمن استقبال از برنامه های احیاگرانه مدرسه افزود: اجرایی کردن مصوبات جلسه کاری سخت و نیازمند کارِ گروهی با زمانبندی مشخص و هدف گذاری معین می باشد وی ضمن انتقاد از نبود ائلمان درخور و فاخر از شهدای استان البرز در میادین اصلی کرج افزود: برای احیای شهیدستان کرج تمام قد و همه جانبه در کنارتان می مانیم.

 

 

ضرورت توجه به جامعه هدف

 

نگارش نژاد پیشکسوت دفاع مقدس نیز با اشاره به مسئولیت های ملی خود افزود:گرچه کار و مسئولیت سنگین است ولی با خلاقیت،نوآوری و کارِگروهی نگرانی خاصی نداریم. بهتر است برای واقعی و موثر بودن اقدامات ،سبک زندگی دانش آموز در طراز جمهوری اسلامی از بطن مدارس و کلاس های عمومی کرج استخراج گردد.

 

بسته اجرایی و پک فرهنگی برای شهیدستان

 

حسین عسگری البرزپژوه نامی و دبیر جلسه ضمن مرور مطالب حاضرین به جمع بندی مصوبات جلسه پرداخته افزود: ما برای شهیدستان بسته اجرایی و پک فرهنگی مشتمل بر موارد زیر را مد نظر داریم.

 

پژوهشر و محقق استان البرز افزود: ثبت شهیدستان در حفظ آثار ملی، تعیین تکلیف معارض مدرسه، دفن شهید گمنام در پیشانی مجموعه، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و نگارش کتاب های کاغذی و صوتی برای معرفی اجمالی شهدای دانش اموز با شیوه های خلاقانه با کمک ظرفیت های آموزش و پرورش و توانمندهای مجموعه شهیدستان کرج است. 

 

 

کد خبر 1213275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha