نشست اضطراری برای پایان دادن به تنش ها میان هندوها و مسلمانان در «لستر» انگلیس

نشست اضطراری بین جوامع مذهبی در بحبوحه تنش های مداوم بین مسلمانان و هندوها در «لستر» انگلیس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « leicestermercury»، ویدئوها و گزارش‌های مختلفی در مورد تنش های بیشتر میان مسلمانان و هندوها در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

نشست اضطراری بین جوامع مذهبی در بحبوحه تنش های مداوم بین مسلمانان و هندوها در «لستر» انگلیس برگزار می شود.

درگیری و خشونت میان هندوها و مسلمانان به دنبال حادثه‌ای در «گلدن مایل» که  یک هفته پیش به وجود آمد؛شدت یافت.

این حادثه  پس از بازی پاکستان و هند در روز یکشنبه، 28 اوت به وجود آمد.

 گروه های زیادی از مردم در صحنه حضور داشتند در حالی که شعارهای نژادپرستانه شنیده می شد. یک افسر پلیس لسترشایر در جریان خشونت مورد حمله قرار گرفت و از آن زمان، حملات بیشتری گزارش شده است.

 سلیمان نغدی، سخنگوی فدراسیون سازمان‌های مسلمان، گفت: فردا جلسه‌ای با پلیس و سایر ذینفعان برگزار می‌شود تا به مردم اطلاع داده شود که چه اتفاقی می‌افتد و به جامعه اطمینان داده شود که آنها کارها را جدی می‌گیرند.

وی در این باره گفت: به نظر من خیلی نگران کننده است که چنین اتفاقاتی در شهری مانند لستر رخ دهد. ورزش باید مردم را دور هم جمع کند و ما باید همه را به آرامش، مدارا و صلح دعوت کنیم.

او از مردم خواست مراقب مطالبی که در شبکه های اجتماعی می گذارند باشند.

حادثه گلدن مایل که قبلا گزارش شده بود، پس از یک مسابقه کریکت جام آسیا انجام شد که هند پاکستان را شکست داد. پس از پایان مسابقه، صدها نفر برای جشن گرفتن به جاده اصلی بلگریو در لستر رفتند.

پس از این حادثه، بازرس یعقوب اسماعیل، فرمانده پلیس شرق لستر گفت که پلیس در حال تلاش برای اطمینان از عدم تکرار چنین اتفاقاتی است.

کد خبر 1213288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha