مراسم شهید ‌آیت الله مدنی در تبریز برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای قیام ۱۷شهریور و سالروز شهادت آیت الله مدنی در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم بزرگداشت شهدای قیام 17شهریور و شهید مدنی(ره) با حضور جمعی از مسئولین استانی در مسجد آیت الله مدنی تبریز تشکیل برگزار شد.

حجت الاسلام «میکائیل اسکندری» در این نشست برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای قیام خونین ۱۷ شهریور و نیز چهل و یکمین سالروز شهادت دومین شهید محراب، حضرت آیت الله شهید مدنی(ره) در شهر تبریز خبر داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدایی که برای پیروزی نهضت اسلامی جان خود را فدای اسلام و انقلاب کرده اند، افزود: تمامی شهدا بر گردن ما حق بزرگی دارند بخصوص شهدایی که در برای پیروزی و به ثمر نشستن قیام الهی حضرت امام روح الله در برابر طاغوت زمان ایستادند و در جنگ حق علیه باطل جان خود را فدا کردند.

وی شهید مدنی را شخصیتی مخلص، فداکار، ذوب در ولایت و انقلابی توصیف کرد و افزود: شهید مدنی(ره) در دوران امامت جمعه تبریز و در اوج درگیریهایی ضد انقلاب و منافقین ایجاد می کردند، با هدایت های پدرانه خود ملت همیشه در صحنه آذربایجان را راهنمایی می کرد.

حجت الاسلام اسکندری یادآور شد: شهید آیت الله مدنی خود در خط مقدم مبارزه با انحرافات انقلاب اسلامی ایستاده بود و سرانجام هدف نفرت و کینه کوردلان گشت و همانند جد خود حضرت امیرالمومنین(ع) در محراب عبادت به شهادت رسید.

وی در پایان گفت: مراسم بزرگداشت این شهدای والا مقام  روز یکشنبه بیستم شهریور ماه در مسجد آیت الله مدنی تبریز و با سخنرانی حضرت آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1213339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha