اعزام ۶۰ نیروی هلال احمر استان مرکزی به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین در عراق

شعبان زاده از اعزام ۶۰ نیروی انسانی هلال احمر به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «عبدالکریم شعبان زاده» امروز  سه شنبه (۱۵ شهریور)  در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت های جمعیت هلال احمر استان مرکزی در بحث  اربعین حسینی،  گفت: هلال احمر امسال در بحث اجتماع عظیم اربعین ۲ وظیفه دارد، یکی در سطح کشور و دوم در کشور عرق که در این راستا به خدمت رسانی می پردازند.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به اینکه ۶۰ نیروی انسانی از استان مرکزی به کشور عراق اعزام شده اند،  افزود: این افراد شامل نیروی انسانی از پزشک، پرستار و عوامل امدادی هستند که با تجهیزات و ادوات لازم اعزام و به خدمت درمانی و امداد رسانی به همه زائران اربعین حسینی می پردازند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲ دستگاه آمبولانس با خدمات و تجهیزات لازم نیز به عراق اعزام شده است،  ادامه داد: در بخش داخلی کشور استان مرکزی استان معین استان ایلام است که 2 آمبولانس و یک خودروی امدادی نیز با تجهیزات کامل و نیروی انسانی به این استان اعزام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۳ پایگاه امدادی استان نیز در سطح جاده ها به زائران و مسافرین اربعین خدمت رسانی می کنند،  گفت: استان مرکزی در مسیر  تردد زائران قرار دارد که پوشش امدادی کامل را در مسیر ها به زائران ارائه می دهد.

 

شعبان زاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برنامه هایی تحت عنوان جاماندگان از اربعین نیز در سطح استان و در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش های پیاده روی جاماندگان از اربعین نیز پوشش امدادی در سطح استان  ارائه خواهد شد.

 

سرپرست هلال احمر استان مرکزی همچنین به ارائه خدمات آموزشی  و امدادی به ۳۰۰ نفر از خدام کربلا و عزیزانی که در موکب ها خدمت رسانی می کنند نیز خبر داد و گفت: ایجاد فضای دوستدار کودک در مسیرها و موکب های استان به منظور ارایه خدمات فرهنگی آموزشی به خانواده ها از دیگر برنامه های هلال احمر استان در ایام اربعین است.

 

وی خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر به صورت ملی ظرفیتش را در داخل عراق و خدمت رسانی به زائران شرکت کننده در این همایش عظیم نهاده است.

کد خبر 1213340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha