دکتر عادل آذر باورمند به اصول و مبانی انقلاب اسلامی بود

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی با بیان اینکه دکتر عادل آذر دغدغه ارتقای کارایی نظام و خدمت به مردم را داشت، گفت: دکتر عادل آذر یک شخصیت در تراز انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم تجلیل و تبیین ابعاد شخصیتی زنده یاد دکتر عادل آذر که در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: قدرت، محصول علم و دانش است. گاهی انسان مقتدر فکر می کند به جایگاهی رسیده است اما گرفتار طغیان می‌شود، دکتر عادل آذر به معنای واقعی انسانی متعهد به علم بود . وی متواضع بود و اثری از طغیان به دلیل آراستگی به دانش در واین شخصیت دیده نمی‌شد


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دکتر عادل آذر دغدغه ارتقای کارایی نظام و خدمت به مردم را داشت، عنوان کرد: دکتر عادل آذر یک شخصیت در تراز انقلاب اسلامی بود. وی  فردی  باورمند به اصول و مبانی انقلاب اسلامی بود.


وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با تلاش مدیران و مسئولان در چهل سال دوم انقلاب اسلامی از دستاوردهای بیشتر و ارزش‌تری در  حوزه آموزشی و علمی برخورد باشیم.

 

بر اساس این گزارش،  دکتر سید محمد مقیمی در این مراسم اظهار داشت: : سال ۱۳۷۴ در پایان دوره کارشناسی ارشد بودم که برای اولین بار دکتر آذر را در جلسه دفاعیه رساله دکتری ایشان در دانشکده مدیریت دیدم. ایشان با ابهت و  تسلطی بی‌نظیر از رساله خود دفاع می‌کرد.

 

رییس دانشگاه تهران تصریح کرد: دکتر عادل آذر هر چه داشت برای ارتقای نظام مدیریتی کشوراز نظر علمی و هم از نظر اجرایی گذاشت.وی مخلصانه و با عشق تدریس می کرد و در بین مباحث علمی، نکات اخلاقی را با رفتارهای غیرکلامی خود منتقل می‌کرد. صحبت کردن با دکتر عادل آذر باعث آرامش خاطر می شد.


دکتر مقیمی با بیان اینکه دکتر عادل آذر پناه دانشجو بود،عنوان کرد: ایشان هیچ وقت از استانداردهای علمی خود کوتاه نمی‌آمد. دکتر عادل آذر بسیار دلسوز، مردمدار، متواضع و همراه با دانشجو بود. این مرام و خصوصیات ایشان در همه دفاعیه ‌ها و برخوردها مشاهده می‌شد. ایشان عاری از غرور بود و به اساتید توصیه می کرد در کار اجرایی پیش قدم شوند.

 

وی با اشاره به اینکه دکتر عادل آذر فراتر از صف‌بندی‌های متداول سیاسی بود، بیان کرد:  آنچه برای دکتر عادل آذر  مهم بود، این بود که کارش را در تراز یک مدیر نظام اسلامی انجام دهد. ایشان  در نحوه تعامل با همکاران و دانشجویان سرآمد بود. ایشان باید الگوی رفتاری ما برای فعالیت‌های علمی‌ باشد.

 

دکتر مقیمی با بیان اینکه دکتر عادل آذر نقد محترمانه و دلسوزانه داشت، افزود: ایشان در زمینه تنش زدایی سرامد بود. ایشان اخلاق و  مدیریتی ماهرانه داشت و نمی گذاشت جلسه به مرز تنش‌های کاری برسد.ایشان با همه کارکنان  و همکاران و دانشجویان رفتار محترمانه ای داشت.


 بر اساس این گزارش، دکتر حسن دانایی‌فرد از اعضای هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به نحوه تدریس خاص دکتر عادل آذر به ویژه در درس آمار تصریح کرد باید: قبل از اینکه چنین استادان بزرگی را از دست بدهیم از آنها تقدیر کنیم. حسن خلق و شوخ طبعی از ویژگی های دکتر عادل آذر بود و با همین ویژگی ها دانشجویان را جذب می کرد. از دست دادن این استاد بزرگ به ما می آموزد که قدر یکدیگر را بیشتر بدانیم.


دکتر علی رضائیان در این مراسم خاطر نشان کرد:بزرگان دین سه وظیفه برای عالمان تعریف کردند که یک وظیفه شخصی و دو وظیفه اجتماعی را شامل می‌شود. وظیفه شخصی ،عمل به علم و دانش است. یک وظیفه اجتماعی مربوط به عصر خود و وظیفه دوم مربوط به نسل آینده است. آنچه مربوط به وظیفه در عصر خود است، ترویج و نشر علم است و آنچه مربوط به آینده است، پرورش شاگرد و نوشتن کتاب و مقاله علمی است. دکتر عادل آذر به خوبی به این وظایف عمل کرد.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه دکتر عادل آذر در سطح عالی مدیریت انجام وظیفه کرد، افزود: ایشان خدمات زیادی از دوران جوانی به کشور ارائه کرد.سلامت نفس یکی از ویژگی های ایشان بود. دکتر عادل آذر نسبت به مسائل کوچک و بزرگ نظام حساس بود . ایشان در تمام امور سخت و پیچیده سیاسی و سازمانی هیچ‌گاه بدون مشورت با افراد امین و دلسوز تصمیمی نگرفت.

 

بر اساس این گزارش، دکتر طاهر روشندل اربطانی در این مراسم خاطر نشان کرد: مرگ در باور دینی و قرآنی ما آغاز زندگی دوباره است.دکتر عادل آذر معلمی نام آشنا و دلسوز بود که در پرورش نسل جوان همتی بی‌منتها داشت.


رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بیان  کرد: فقدان دکتر عادل آذر به عنوان یک معلم دانا و توانا، خسارتی سنگین است. از دست دادن ایشان اندوهی سترگ برای علاقه‌مندان و جامعه مدیریتی کشور به حساب می آید.

 

 

کد خبر 1213357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha