در مرز باشماق، خروج انفرادی زائران را نداریم / زائران از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ می توانند از این مرز عبور کنند

زارعی کوشا با اشاره به فراهم شدن امکان تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق جهت سفر به عراق گفت: منطقه اقلیم کردستان عراق در این زمینه همکاری مناسبی انجام داده است و آمادگی و استقبال خوبی از طرف مقابل در این ارتباط وجود دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، اسماعیل زارعی کوشا، در مصاحبه با رادیو اربعین با بیان اینکه فرصت کمی داشتیم تا مرز باشماق را برای عبور زائران اربعین حسینی آماده کنیم و در این مدت با همدلی و همکاری خوب مردم عزیز کردستان  و متولیان امور  زمینه برای استقبال زائران در این مسیر  فراهم شده است ، افزود: در این چارچوب اقدامات زیربنایی و زیرساختی مناسبی انجام شد تا زائران بتوانند از این پایانه مرزی برای سفر به عراق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه چند روز پیش جلسه‌ای با استاندارهای  شهرهای سلیمانیه و حلبچه برگزار شد و در آنجا مسیر حرکت زائران از مسیر  مرتبط با آن مورد بررسی قرار گرفت، افزود:خوشبختانه آمادگی و استقبال خوبی در طرف مقابل برای خدمت به زائران اربعین حسینی وجود دارد ، در پایانه مرزی اقلیم و همچنین سلیمانیه موکب بزرگی ایجاد شده است و در آنجا امکان اسکان و پذیرایی از زائران وجود دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه زائران از ساعت ۷ صبح تا ۱۶ می توانند از این مرز عبور کنند ، گفت :  از مرز تا سلیمانیه حدود دو ساعت فاصله است و در آنجا موکبی برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در استانداری کردستان با بیان اینکه در این مرز  خروج انفرادی زائران را نداریم و خروج به صورت کاروانی است ، خاطر نشان کرد:زائران می‌توانند همچنان از این مسیر برای بازگشت به کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در شهر مریوان، ظرفیت پارکینگ ۲۵ هزار خودرو در نظر گرفته شده است ،گفت : زائران از  شهر مریوان به مرز باشماق با  حمل و نقل عمومی منتقل می شوند‌.

استاندار کردستان تصریح کرد: تا آنجا که اطلاع دارم، هزینه انتقال زائران از سلیمانیه تا نجف حدود ۲۷ و ۲۸ دلار است و ما در حال پیگیری هستیم که این   هزینه کاهش پیدا کند.

کد خبر 1213401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha