حماسه اربعین/تالار «حافظ» شیراز میزبان سی و هفتمین شب شعر عاشورا می شود

تالار «حافظ» شیراز در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریور میزبان سی و هفتمین شب شعر عاشورا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان فارس، «احد ده بزرگی»، با اعلام برگزاری سی و هفتمین شب شعر عاشورا در شیراز در جمع خبرنگاران گفت: شب شعر عاشورا، مستمرترین و با سابقه ترین حرکت ادبیات آئینی و غیردولتی است و جایگاه ارزشمندی به عنوان عزاداری فرهیختگان و اعتکاف ادبی شاعران دارد.

دبیر علمی شب شعر عاشورا افزود: شب شعر عاشورا، امسال با موضوع محوری برنامه «حواریون امام حسین (ع)» و مسیحیت و عاشورا و شهدا و چهره های موثر مسیحی واقعه عاشورا می پردازد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری شب شعر عاشورا در سومین حرم اهل بیت (ع) بیان کرد: شب شعر سی و هفتم عاشورا در شیراز، چهارشنبه و پنجشنبه جاری پس از نماز مغرب و عشا و از ساعت 20 با قرائت حدیث شریف کسا و شعر خوانی شاعران منتخب سراسر کشور در تالار «حافظ» شیراز برگزار خواهد شد و در روز آخر شب شعر هم مراسم عزاداری سنتی و تربت نوشان برگزار خواهد شد.

«هاشم کرونی»، هم گفت: کتاب پیش کنگره شب شعر عاشورا منتشر شده که کتاب امسال «حواریون حسین 0,9» است که توسط «محمدرضا سنگری»، عاشورا پژوه نوشته شده سات.

دبیر ادبی شب شعر عاشورا افزود: در طول مراسم شب شعر عاشورا، گعده ها و حلقه های معرفتی ویژه ای با حضور بزرگان معارف و ادبیات عاشورایی ویژه شاعران برگزار خواهد شد و کتاب اشعار دوره  سی و ششم شب شعر عاشورا با عنوان «دریغ» منتشر شده و همزمان با مراسم عرضه خواهد شد.

وی اعلام کرد: شاعران سراسر کشور در این شب شعر حضور خواهند داشت و اساتیدی همچون «سیدمهدی شجاعی»، «محمدرضاسنگری»، «مصطفی رحماندوست»، «مصطفی محدثی خراسانی»، «افشین علا«، «قاسمعلی فراست»، «حامد عسکری»، «سیدحسین متولیان»، «رضا بیات»، «میلاد عرفان پور»، «محمود حبیبی کسبی»، «هادی جانفدا»، «امیر مرزبان»، «مجتبی خرسندی»، «امیر رسولی»، «حامد حجتی» و ...  نیز حضور دارند و از مردم دوستدار اهل بیت (ع) برای شرکت در این شب شعر عاشورایی دعوت می کنیم.

کد خبر 1213421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha